Klacht: Rekeningen vermelden data-verkeer zonder dat internet gebruikt is.

op 02 november 2011 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Ik ben al zo’n 8 jaar (als het niet meer is) klant bij Vodafone. Ik heb nu 3 jaar dezelfde mobiele telefoon. Mijn rekeningen zijn altijd rond hetzelfde bedrag, maar tot mijn verbazing vielen de rekeningen van juni, juli en augustus veel hoger uit door extreem data-verkeer. Ik heb nooit internet op mijn telefoon gewild of aangevraagd, Vodafone heeft zonder bericht dit “aangezet” op mijn abonnement. Al twee keer eerder heb ik iemand van de klantenservice gesproken. De eerste vertelde mij niet dat je dataverkeer kon laten blokkeren (waar ik dus een maand later pas achter kwam) de tweede (die dat wel zei en het blokkeerde voor mij) zei dat ik waarschijnlijk per ongeluk internet op mijn telefoon had aangezet. Ik kon me dat nog wel voorstellen als een telefoon in een tas zit, maar toen ik de rekeningen bekeek en de onmogelijke tijdstippen en het aantal uur zag (soms wel 5, 12 of 18 uur lang, en dan midden in de nacht, tijdstippen dat ik mijn telefoon niet eens aanraak) bleek dus hoe belachelijk dit is. Dit is gewoon oplichterij. Ik vind dit ronduit schandalig terwijl ik al zo lang vaste klant ben!

Terugstorting voor de bedragen voor dataverkeer plus btw over de rekeningen van de maanden juni, juli, augustus. Geen ongevraagde veranderingen in mijn abonnement!

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vodafone in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vodafone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vodafone

Heeft op 21 november 2011 om 10:49 geantwoord

Vodafone heeft de klant geïnformeerd over de opbouw van de rekening. Uit coulance waren de kosten op de rekening al sterk teruggebracht.

Alle klachten die gemeld zijn door Islabonita