Klacht: Alweer een incassobureau

op 18 oktober 2019 over Reizendeals.nl in de categorie Online Reisbureaus

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Reizendeals.nl over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Reizendeals.nl in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Reizendeals.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reizendeals.nl

Heeft op 18 oktober 2019 om 13:15 geantwoord

Beste heer Tigranjan,

Op 28 augustus hebben wij een factuur gestuurd voor het bijboeken van de extra opties en gevraagd of je de betaling van deze factuur dezelfde dag kunt voldoen, aangezien betalingen van openstaande facturen volgens de regels van het ANVR altijd binnen 6 weken voldaan dienen te zijn.

Op 3 september was het 6 weken voor de vertrekdatum en hadden we de betaling nog niet binnen en hebben wij de volgende mail aan je gestuurd:
Uit onze administratie blijkt dat je de openstaande factuur met factuurnummer 2019-4554 nog niet voldaan hebt.

Wij willen je er nogmaals op wijzen dat de factuur van jouw reis volgens de regels van het SGRANVR altijd 6 weken voor aanvang van de reis voldaan dient te zijn. Graag ontvangen wij vandaag (03-09-2019) voor 15:00 uur een betalingsbewijs per e-mail naar info@reizendeals.nl.

Indien wij vandaag (03-09-2019) voor 15:00 uur geen betalingsbewijs van je mogen ontvangen per e-mail, zijn wij genoodzaakt om jouw reis te annuleren.

Houdt er rekening mee dat bij annulering geen restitutie plaats vindt van het reeds betaalde bedrag en dat de openstaande factuur alsnog betaald dient te worden. Indien betaling uitblijft dienen wij de factuur uit handen te gegeven aan ons incassobureau.

Annuleringen kunnen wij niet meer ongedaan maken.

Vervolgens heb je ons gemaild op 3 september na het ontvangen van onze mail of we het nog een dagje wilden uitstellen, dit hebben we gedaan.

We stuurden het volgende bericht:
Indien je ons morgen voor 17:00 uur een betalingswijs per e-mail stuurt naar info@reizendeals.nl is dit voor ons in orde.

Vervolgens heb je ons op 39 weer gemaild dat je de reis wilt annuleren.

En stuurden wij je deze mail terug met de uitleg dat dit niet meer mogelijk was:
Wij hebben je een factuur gestuurd omtrent de extra gekozen opties van de reis.
Deze factuur (2019-4554) had een vervaldatum van 30 augustus, aangezien de reis op zeer korte termijn plaats zou vinden.

Wij hebben je vervolgens meerdere herinneringen gestuurd per e-mail met het verzoek om uw openstaande factuur binnen één dag te voldoen en ons een print screen van uw betaling toe te sturen naar info@reizendeals.nl. Wij hebben je aangegeven dat indien je deze afspraak niet nakomt wij de reis zullen annuleren.

Aangezien wij geen betaling en geen betalingsbewijs van je hebben mogen ontvangen zijn wij genoodzaakt om uw reis te annuleren.

Daarna pas is de factuur na het uitblijven van de betaling naar het incassobureau gegaan, we hebben je meerdere keren de kans gegeven om de factuur te betalen, maar we waren nu genoodzaakt om het incassobureau in te schakelen.

Team Reizendeals

Heeft op 18 oktober 2019 om 13:31 geantwoord