Klacht: Reistas zoekgeraakt

op 19 september 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Dit is de 2de schriftelijke klacht en wij hebben al zeker 20x gebeld met klantenservice. Er wordt niets concreets gedaan. Korte versie:
Reistas door Coreos Barcelona naar post.nl half gestuurd half juni. Ontvangen door post.nl maar nooit bezorgd. Post.nl zegt uiteindelijk eind augustus, na herhaaldelijk bellen dat hij eind juni al weer retour gestuurd is naar Coreos.
Cores zegt de tas nooit te hebben ontvangen van post.nl
Nalatigheid van post.nl, aan het lijntje gehouden. Wie lost dit op?
Graag reactie terug.

Als post.nl haar verantwoordelijkheid neemt en contact opneemt met Coreos Barcelona en reageert op mijn klacht.
Een goede schadevergoeding is zeker op zijn plaats.
De reistas bevatte veel kleding, sieraden, kadootjes etc.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 19 september 2017 om 19:23 geantwoord

Geachte mevrouw Mera,

Uit uw bericht begrijp ik dat u meerdere keren contact heeft gehad met de klantenservice, maar nog steeds niet weet waar uw pakket is. Het spijt me om dit te horen en ik wil u mijn excuses aanbieden voor het ongemak.

Ik zie in de case dat het pakket op 31 juli al in het retourproces was. Een pakket is binnen het retourproces doorgaans zo'n 2-3 weken onderweg. Als de afzender of Correos het pakket nog niet ontvangen heeft, gaat er iets niet goed. Echter kan ik u hier niet verder mee helpen.

Volgens internationale afspraken kan de afzender een onderzoek aanvragen bij zijn eigen postorganisatie wanneer een pakket vermist is. Ik raad u om die reden aan om contact op te nemen met de afzender. De afzender kan u op de hoogte houden van het onderzoek dat Correos uit zal voeren. Mocht Correos gegevens van ons nodig hebben, dan zal Correos die zelf bij ons aanvragen.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Heeft op 27 september 2017 om 13:03 geantwoord

Ik ben de afzender. Was woonachtig in Barcelona maar nu in Nederland.
Ik ben 2 weken geleden persoonlijk bij Coreos in Barcelona geweest om verhaal te halen. Cores zegt dat het pakket nooit retour gekomen is en denkt dat het nog in Nederland moet zijn.
Zij verwijzen mij dan ook terug naar PostNL.
Omdat jullie steeds andere antwoorden geven en ook nu weer een andere datum van retourzending noemen heb ik totaal geen vertrouwen in PostNL.
Het laatste telefonische antwoord van jullie klantenservice was dat de reistas al op 21 juni retour was gestuurd, u zegt nu weer 31 juli....misschien is het wel nooit retour gegaan.
Mijn rechtsbijstandsverzekering raadt mij dan ook aan om schadevergoeding aan PostNL tenlaste te leggen. Ik ga nu maar eerst eens zien wat de consumentengeschillen commissie zegt. Ik laat het er in ieder geval niet bij zitten.
Jullie zijn zeker nalatig geweest in het beantwoorden vanaf het eerste telefoontje eind juni.

Groet Daniela Mera

Alle klachten die gemeld zijn door 04013224