Klacht: Reaparatiekosten tablet zijn bijna de prijs van een nieuw apparaat

op 20 juni 2016 over Medion in de categorie Electronica - Computers

ALDI/Medion tablet laadde niet meer goed op. Na b.v. een hele nacht aan de oplader gezeten te hebben was hij de volgende morgen maar 3% opgeladen.
Met ALDI/Medion contact gehad en probleem voorgelegd. Volgens Medion zou dit een slechte aansluiting op het moederbord zijn.
Tablet goed verpakt opgestuurd naar de reparatieafdeling.

Heden bericht ontvangen dat tablet niet onder garantie gerepareerd kan worden wegens beschadiging/breuk van het display. Dit bestrijd ik daar ik het goed in bubbeltjesplastic in een doos heb verpakt. De totale reparatiekosten bedragen € 156,66 terwijl de nieuwprijs € 199,- bedraagt.en als ik het niet wil laten repareren moet ik 29 euro betalen als ik mijn tablet terug wil en als ik dat allemaal niet wil wordt hij KOSTENLOOS vernietigd!!

Hier het commentaar van Medion:
– Het display van uw product is door mechanische oorzaak beschadigd(vallen, hoge druk etc.) Een beschadiging
van dien aard valt niet onderde garantie. Denk er a.u.b. aan dat een breuk in het display ook achterde glasplaat
liggen kan en hoeft niet persé glasbreuk tot gevolg tehebben.

Het huidige apparaat is 1 jaar oud. Graag zou ik zonder kosten een deugdelijk apparaat ontvangen en als dat niet mogelijk is zou ik graag mijn geld terug willen.
Reparatienummer is 704912130

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Medion over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Gulwijk