Klacht: Internationaal betalen en helpdesk drama

op 30 april 2010 over Rabobank in de categorie Banken

Omschrijving klacht

In mijn onschuld probeer ik een betaling te doen naar een bank in Hong Kong……..Ergens wordt de vraag gesteld \”nationale bankcode Hong Kong\”, met daarbij een informatieblokje. Zonder invoer van deze code is de betaling niet mogelijk. Dat i-blokje verwijst naar een link die er gewoon niet op staat, maar in het helpmenu is de omschrijving wel terug te vinden. En jawel, daar staat dat de code niet verplicht is.
Ehhhh, nu begrijp ik het niet meer helemaal, zonder die code kan ik de betaling niet uitvoeren, maar in de help wordt gezegd dat die code niet verplicht is. Dus de helpdesk gebeld. Ik weet dat die lijsten hebben van alle banken en alle codes die je maar zou kunnen bedenken, maar het enige toch redelijk van stupiditeit en desinteresse getuigende antwoord is dat je die code maar bij de bank in Hong Kong moet opvragen. En \”nee, we hebben geen verstand van het internet bankieren pakket…..\” Halloooooo, vervolgens maar via ABN betaald, dat ging dus gewoon in één keer goed!!!

Gewenste oplossing

Een fatsoenlijke helpdesk en een minder stupide ingerichte portal voor internet bankieren. Liever nog het oude Telebankieren Extra weer terug.

Alle klachten die gemeld zijn door autec