Klacht: Weghalen kind zonder enig overleg en gerechtelijk bevel

op 08 december 2017 over Raad voor de Kinderbescherming in de categorie Hulpverlening

Door dat er een melding bij veilig thuis gedaan was en ze bij ons op huisbezoek zijn geweest hebben 4 uur lang gepraat. Vervolgens hoor je 9 weken niks en dan ineens moet je binnen 5 dagen komen ging niet lukken met vrij vragen ook aangegeven wanneer we wel zouden kunnen. Vandaag ineens telefoon raad van.kinderbescherming dat ze uit school door iemand anders opgehaald zou worden en daar zou verblijven totdat het onderzoek is afgerond. De personen waar ze nu verblijft die oefenen druk op haar uit omdat die graag de regie in handen willen hebben. Hebben aangegeven hier niet mee akkoord te gaan en al helemaal vreemd dat er geen gerechtelijk bevel is. Juridisch loket gebeld en advies gekregen een zaak aan te spannen. Tegen de persoon van veilig thuis is een klacht neergelegd wegens bedreiging doen ze daar niks mee word er aangifte bij de politie gedaan. Ronduit schandalig hoe een instelling als raad van kinderbescherming gewoon wettelijke regels aan hun laars lappen.

Wanneer ze eens naar ons verhaald luisteren en het kind elders gaan plaatsen waar een gedegen en eerlijk onderzoek naar het gedrag van het kind gekeken word. Kinderen worden altijd geloofd terwijl ze heel vaak de boel aan elkaar liegen en erg manipulerende kunnen zijn.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Raad voor de Kinderbescherming

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Raad voor de Kinderbescherming nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Yvonne Knijff