Klacht: productveranwoordelijkheid

op 21 oktober 2011 over Philips in de categorie Electronica Merken

In december 2008 kochten wij de Senseo 7824.
In juni 2009 werd de Senseo teruggeroepen door u ter reparatie (zaaknummer IT-senseo-5568855).
De garantie periode werd tot juli 2011 verlengd.
Nu is het oktober 2011 en het apparaat werk niet meer.Ik heb contact opgenomen met de klachtenlijn (0800 0230076) daar werd mij op een wat stugge wijze medegedeeld dat de garantie was verlopen. Ik heb de medewerker gewezen op het feit dat het apparaat niet voldeed aan de levens verwachting. Onze voorgaande Senseo heeft het zo’n 7 jaar dagelijks gebruik volgehouden en doet nu weer dienst al reserve. Uw medewerker verwees mij toen naar de firma waar het apparaat werd aangeschaft. Als dit afschuiven het beleid is van Philips met betrekking tot de productverantwoordelijkheid is mijn vertrouwen in Philips tot het minimum gedaald.

Een tegemoetkoming in de aanschaf van een nieuwe Senseo.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Philips in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Philips een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Philips

Heeft op 01 november 2011 om 10:53 geantwoord

Philips heeft aangegeven dat er reparatiekosten in rekening gebracht gaan worden, om de Senseo te laten repareren. Daar waar deze buiten de fabrieksgarantie valt. Omdat Philips het toch heel vervelend vind dat de Senseo defect geraakt is, daarom heeft Philips de klant een kortingsvoucher aangeboden. Helaas heeft Philips op dit aanbod geen reactie meer gehad. Daarom is er besloten om de klacht af te sluiten.

Heeft op 01 november 2011 om 15:02 geantwoord

Drie jaar geleden kochten wij onze laatste senseo!
Twee jaar geleden diende de Senseo als gevolg van een gebrek te worden teruggestuurd.
Een nieuwe Senseo werd ons teruggestuurd met twee jaar Philips garantie.
Twee maande na het verlopen van de garantie legde de Senseo het loodje.
Omdat Philips geen enkele tegemoetkoming toezegt denk ik dat de levensverwachting van een Senseo niet meer dan twee jaar bedraagt. Vandaar dat ik geen Senseo meer terugkoop. Nooit meer!!!

Bericht van Fritz Kruse

6 jaren geleden - Dit is zo kenbaar van Philips. Mijn apparaat van € 179,00 heeft maar 2 1/2 jaar dienst gedaan, ook ik kreeg 20% korting aangeboden op een soortgelijk apparaat uit de online winkel. Bij ieder ander leverancier ben je nog goedkoper uit. Toen ik hier niet op inging werd mij ook meegedeeld dat, wanneer het apparaat niet aan mijn levensverwachting voldeed, ik mij tot de winkelier, waar ik het apparaat had gekocht, moest wenden. ECHT NOOIT MEER PHILIPS!!! SLECHTER KAN HET NIET.

6 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Philips beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door fj.vanlochem