Klacht: product kapot, geen nieuw product of geld terug

op 13 juli 2017 over BVA Veilingen in de categorie Online Veiling

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb een koel/vriesbox via BVA Auctions gekocht voor € 106,- ex ophaalkosten. Na de instructies gelezen en uitgevoerd te hebben staat de koelbox aan. Deze maakt een indringend resonerend geluid. Na een dag en nacht gedraaid te hebben blijkt dat de box stuk is. Aan één zijde koelt het aan de andere zijde wordt het warm. Binnen een week maak ik hiervan melding bij BVA. Bij BVA wordt het uitgezocht. Ik krijg de vraag van de leverancier of ik wel de instructies had opgevolgd, dat heb ik gedaan. Vervolgens hoor ik een tijdje niets en krijg ik ineens van een vervoerder melding over het ophalen van de koelbox. Deze bevindt zich op de boot en niet op plek van ophalen. Ik probeer zowel via mail als via chat aan BVA te vragen wanneer en waar deze vervoerder komt. Een dag later staat deze ineens voor mijn neus terwijl ik de koelbox nog niet bij de hand had. Er stond immers ook geen ophaaldatum in die mail. Van BVA krijg ik te horen dat ik op eigen kosten alsnog de box kan versturen. Ik weiger dat, ik vind dat ze me tijdig hadden kunnen melden waar en wanneer de box opgehaald zou worden. Er wordt een tweede ophaal opdracht ingepland, de koelbox heb ik nu wel op de plek waar het opgehaald wordt. De vervoerder weigert dan vervolgens de box mee te nemen omdat deze niet ingepakt is. Gelukkig heb ik karton en plakband voorhanden (de originele doos had ik niet meer). Samen met de vervoerder heb ik het ingepakt zo goed en zo kwaad als het ging en de vervoerder vond het goed genoeg om mee te nemen. Nu komt het! De box komt beschadigd bij de leverancier aan. Deze weigert nu nog maar iets te doen, geen nieuwe box, geen geld terug. Ze zeggen dat a. ze kunnen zien dat ik geen water in de box heb gedaan (?) en b. de box ik door mijn toedoen beschadigd (??). Ik ga nu kijken hoe ik alsnog mijn recht kan halen want ik voel en weet dat ik in mijn recht sta. In ieder geval is voor BVA ‘case closed’ en kan ik fluiten naar mn geld en box. Oh nee, de box willen ze nog wel kosteloos retourneren.

Gewenste Oplossing:

Als BVA en leverancier JP van der Heijden Trading in Breda mij een goedwerkende koel/vriesbox geven of mijn betaling vergoeden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over BVA Veilingen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door BVA Veilingen in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat BVA Veilingen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

BVA Veilingen

Heeft op 18 juli 2017 om 10:55 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen meneer Mekking,

Bedankt voor uw bericht op Klacht.nl. Uw klacht is door onze klantenservice afgesloten.

U ontvangt van BVA Auctions het gehele aankoopbedrag terug op uw rekening. Uw creditering is aangemaakt op 17 juli 2017. U ontvangt het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug op uw rekening.

Mijn excuses voor het lange afwachten.

Wij hopen u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Stan - BVA Auctions

Alle klachten die gemeld zijn door Casper Klus