Klacht: Product half ontvangen en bestelling plots geannuleerd

op 21 mei 2020 over vidaXL in de categorie Online Warenhuizen

Geachte heer mevrouw,

Ik heb via Ebay op 24 maart 2020 een gewichtenbank met gewichtenrek en halterset 60.5 Kg gekocht. Dit product werd verkocht als set, en stond op voorraad bij Ebay. Na enige tijd wachten kwam een pakketje aan. Dit was helaas alleen het gewichtenbankje. Ik nam direct contact op met Ebay om te vragen waar de rest van mijn bestelling was. 3 dagen later kreeg ik antwoord van VidaXL dat de bestelling in 3 delen was, en de andere 2 pakketjes binnen 2 dagen opgestuurd zal worden. 2 dagen later, kreeg ik weer een mail van VidaXL waarin ik te horen kreeg dat de rest van mijn bestelling pas weer 3.5 weken later leverbaar is (19 april) . 21 april mail VidaXL om te vragen waar de status van mijn bestelling is. 28 april, een week later, kreeg ik antwoord. Hier werd gezegd dat de rest van mijn bestelling nu pas 18 mei weer leverbaar is! Dus op 1 mei antwoord ik dat ik wel weer wacht. Tot mijn verbazing, krijg ik op 7 mei antwoord dat mijn bestelling al geannuleerd was, terwijl ik aangegeven had te willen wachten. Ik moest het bankje dat ik op 26 maart ontvangen had weer terugsturen om een volledige terugbetaling te ontvangen. De annulering kon ook niet ongedaan gemaakt worden, waarom dit niet kan is niet duidelijk. Ik heb aangegeven dat ik het bankje moeilijk kon terug sturen aangezien ik alles al geïnstalleerd heb, de originele doos niet meer heb, en hem al bijna 2 maanden in huis heb. Ik vroeg aan VidaXL of ik niet het geld kon terug krijgen van de producten waar ik nu nog op wacht. Dit was ook niet mogelijk, het product was als set verkocht, terwijl ik die niet als set binnen kreeg. Het feit dat het product niet op voorraad bleekt te zijn terwijl dit wel was aangeven, en het feit dat ik heel lang moest wachten en dan uiteindelijk mijn bestelling alsnog werd geannuleerd zonder enige rede, is sowieso niet normaal. Mijn bestelling is nu dus door VidaXL geannuleerd, en kan niet ongedaan gemaakt worden en ben ik verplicht het bankje helemaal uit elkaar te halen om het retour te sturen. Mijn zorg is nu, en daarom ben ik hier gekomen, krijg ik mijn geld wel terug als ik het gewichtenbankje retour stuur? Ik lees namelijk heel veel slecht berichten online, en veel klachten van mensen die net als mijn onvolledige producten binnen krijgen of hun geld niet terug krijgen. Mijn vertrouwen in dit bedrijf is helemaal verdwenen, door mijn eigen ervaring en de vele berichten die ik online lees.

Ik ben tevreden als mijn bestelling niet meer geannuleerd is, en ik dus gewoon mijn halterset 60.5 Kg ontvang zoals het de bedoeling was. Of dat ik het bankje kan houden en VidaXL het deel vergoed wat niet geleverd is (de 60.5 Kg halterset).

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar vidaXL over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door BasOT