Klacht: Proces niet onder controle

jh_blaauw op 20 december 2019 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op vrijdag 13-12-2019 zou ik een pakketje via PostNL ontvangen, waarvoor ik zou moeten tekenen. Omdat ik toen niet thuis zou zijn, heb ik de afleverdatum veranderd naar zaterdag 14-12-2019. Toen heeft PostNL besloten om het pakketje naar een verkeerd sorteercentrum te sturen, zodat ik het zaterdag zeker niet zou ontvangen. Ondertussen is de afleverdatum op maandag 16-12-2019 gezet, in de middag, zodat ik er weer niet ben. Dit is mijn tweede klacht vandaag over PostNL. Ik heb geen idee wat ik hiermee aan moet. PostNL heeft overduidelijk hun proces niet onder controle.

Gewenste Oplossing:

Als ik mijn pakketje zonder extra kosten binnen heb, bv. omdat ze het morgen (zondag) leveren - dan ben ik thuis. Ik hou echter mijn hart vast. Zoals ik al gemeld heb, dit is mijn tweede klacht over PostNL vandaag. Ik vraag me af of PostNL nog wel bestaansrecht heeft.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Geachte heer, mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakketje. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht. Ik zou graag even mee willen kijken naar de situatie. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie: - De Track en Trace code van de zending Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht jh_blaauw

1 jaar geleden - Het gaat om Track Trace nummer 3S ITTV 6406 822. Het zou eerst op vrijdag de 13e december bezorgd worden. Omdat ik dan zeker niet thuis zou zijn, heb ik de bezorging veranderd naar zaterdag 14 december. Bij het checken van de bezorging, bleek de nieuwe datum maandag de 16e te zijn. Omdat ik toch de klantenservice aan de lijn had voor een andere klacht, heb ik dit nagevraagd: het pakketje bleek naar een verkeerd sorteercentrum gestuurd te zijn, vandaar de vertraging naar maandag. Omdat ik maandag ook niet aanwezig zou zijn (ik werk gewoon 40 uur), heb ik de bezorging weer laten veranderen, nu naar donderdag, de 19e december - ik heb eens een keer een dag vrij, dus ik neem de gok dat het dan goed gaat.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 20 december 2019 om 11:48 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht.

Mijn excuus dat de bezorging langer op zicht heeft gewacht dan verwacht. We doen ons best alle zendingen zo spoedig mogelijk bij de geadresseerden te krijgen. Door de drukte levert dit soms helaas vertraging op. Ik zie dat u onlangs uw zending heeft ontvangen en zal uw klacht op klacht.nl dan ook sluiten.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,
PostNL Klantenservice

jh_blaauw

Heeft op 20 december 2019 om 12:01 geantwoord

Mijn klacht was het gevolg van een vertraging van de originele bezorgingsdatum naar aanleiding van een foute sortering in het proces van PostNL. Ik heb daarna zelf de bezorgingsdatum veranderd, en de bezorging van het pakket is goed verlopen. Ik heb mijn pakket ontvangen, maar de root cause was een fout in het proces van PostNL, en daar heb ik niets van gehoord. Ik weet dus niet of er een oplossing bij PostNL is geïmplementeerd.

Alle klachten die gemeld zijn door jh_blaauw