Mijn Klacht:
Na lang wachten en 2x doorverbonden, uiteindelijk terecht gekomen bij Mevr Altar van de klantenservice van Postnl.
Ik: Weken geleden heb ik aanvullende informatie opgestuurd en bevestigd gekregen op 22 nov.
Postnl: Dat zie ik, maar volgens mijn systeem is dat 25 nov.
Ik: Ik heb het voor me, een bericht van Postnl op 22 nov en geen dag later.
Postnl: Een pakket wordt na 2-4 dagen vrijgegeven: dat is de normale procedure. Bijna 2 weken is niet normaal.
Ik: dat dacht ik al, daarom wil ik weten wat er aan de hand is.
Postnl: U moet nu een paar dagen wachten en dan weer bellen, dat is de normale procedure.
Ik: Maar ik heb al eerder gewacht en een paar dagen gewacht
Postnl: ja, dat is de normale procedure
Ik: dan voel ik mij aan het lijntje gehouden.
Ik: De website gaf eerder aan: bezorgmoment op 30 november, maar die melding is verdwenen en nu staat het op ‘nog niet onbekend’.
Postnl: Ja, dat is de normale procedure.
Ik: U kunt mij blijkbaar niet helpen, kan ik een klacht indienen?
Postnl: Ja, op de website.
Ik: Maar daar krijg ik nooit antwoord op! En ik heb ook niet het idee, dat er iets mee wordt gedaan.
Postnl: Nee, dat is de normale procedure!
Ik: Op de website staat dat ik voor een antwoord, een klacht bij u moet indienen.
Postnl: Ja, dat is de procedure, maar daar krijgt u ook geen antwoord op. Ik wil dan wel uw telefoonnummer noteren.
Ik: Waarom, ik krijg immers toch geen antwoord?
Postnl: Nou, zo kunnen wij meer klantinformatie verzamelen, zo is onze interne procedure.
Ik: En wat heb ik daar dan aan?
Postnl: Niets meneer. Van klachten krijgt u nooit terugkoppeling dat is nu eenmaal de normale procedure.
Ik: Dat vind ik niet normaal en dit lijkt verspilde energie en tijd.
Gewenste Oplossing:
1) Als mijn huidige probleem snel wordt opgelost: Pakketje bezorgen dat al heel lang in het sorteercentrum ligt.
2) Als Postnl zich niet blijft verschuilen achter procedures, maar zich consumentvriendelijk gaat opstellen.
