Klacht: Problemen met bezorging pakket

op 20 december 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Geachte heer / mevrouw,

Ik heb een klacht over de bezorging van een pakketje door DHL.

Op 08-12 is er een bezorger van DHL langsgekomen, voor het afgeven van een pakketje. We waren deze dag niet thuis, daarom hebben ze een briefje achtergelaten met een nieuwe aflevermoment, namelijk op 09-12.

Op 09-12 waren we op de aangegeven tijd aanwezig thuis. Er is niemand langsgekomen. Ik heb in de avond gekeken in de brievenbus en zag ik een brief van DHL dat ze langs zijn gekomen en we niet thuis waren. De nieuwe aflevermoment was op 10-12. Ook heb ik de bel gecheckt of er misschien iets mee aan de hand was, maar deze werkte gewoon.

Op 10-12 heb ik weer een briefje ontvangen en is er weer niemand langsgeweest. Ik heb die dag contact opgenomen met DHL en aangegeven wat er aan de hand was en gevraagd om het pakketje bij de buren af te geven. De mevrouw zei dat ze dat niet aan kon geven, ook was het niet mogelijk om een afhaalplaats te regelen, waar ik het pakketje zelf op zou kunnen halen. Ze adviseerde mij om nog even te wachten.

Op 11-12 was ik de hele dag thuis en is er niemand langsgeweest. Ik heb de volgende dag gebeld naar DHL en ze zeiden dat het te maken zou hebben met de sneeuwval van die dag en dat de bezorger daardoor niet was gekomen. Ik zou beter een paar dagen kunnen wachten.

Tot 15-12 heb ik niets gehoord. Ik heb die dag weer gebeld met DHL. Ik heb alles verteld en de meneer zei dat het pakketje op 11-12 niet aanwezig was in het busje. Dus iedereen zegt weer wat anders. Hij vertelde dat die avond het pakketje bezorgd zou worden. Ook die dag is er niemand langs geweest en ook geen briefje achtergelaten.

Ik heb nogmaals met DHL gebeld. Ze vertelden mij dat het pakketje retour was gestuurd naar de afzender.

Gewenste Oplossing:

Ik heb veel afspraken af moeten zeggen en was steeds afhankelijk van de aflevermomenten. Het is niet een belangrijk pakketje, maar om van het gezeur af te zijn heb ik de aflevermomenten nagevolgd. Ik heb hierdoor afspraken af moeten zeggen. Ik verwacht een goedmakertje van DHL.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 20 december 2017 om 14:31 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goede middag!

Bedankt voor uw bericht. Wat vervelend dat de verzending van uw pakket niet naar wens is verlopen. U geeft aan dat er gedurende meerdere bezorgpogingen niet bij u aangebeld is door de bezorger ondanks het briefje in de brievenbus. Dat is natuurlijk erg vreemd; de bezorger wil namelijk graag de pakketten bezorgen, terugkomen kost namelijk veel extra tijd. Wat er precies fout is gegaan durf ik dan ook niet te zeggen. Omdat uw zending nu retour is naar de verzender, wil ik u adviseren om contact op te nemen met de verzender zodat uw pakket nogmaals verstuurd kan worden.

Met vriendelijke groet,
Janneke
DHL Parcel Webcare

Heeft op 20 december 2017 om 14:57 geantwoord

Ik wil graag dat er achterhaald wordt wat er precies fout is gegaan. Ik krijg van verschillende medewerkers verschillende antwoorden, die niets met elkaar te maken hebben. Zo een groot bedrijf als DHL moet toch een goed systeem hebben waardoor er achterhaald moet worden wat er fout is gegaan. Daarnaast wil ik een schriftelijk excuus ontvangen van DHL.

Groeten,
Ramazan

Reactie van de melder van de klacht Karamanli70

3 maanden geleden - Daarnaast wil ik even wat toevoegen. U laat weten dat de bezorger geen brief zal achterlaten, als we thuis zouden zijn. Echter lees ik op het internet veel van soortgelijke reacties, dus zo te zien is het iets wat vaker voorkomt bij DHL.

Alle klachten die gemeld zijn door Karamanli70