Klacht: problemen met bestellen op website – klant moet het zelf maar uitzoeken

op 30 september 2011 over Vistaprint in de categorie Kantoorartikelen

Ik heb via Groupon 2 vouchers aangekocht voor een Vistaprint-waardebon. Ik probeerde vandaag een bestelling te plaatsen op hun website, maar liep meerdere malen vast. Ik heb telefonisch contact gezocht met Vistaprint en wat ze mij vertelden was dat: Vistaprint problemen ondervindt met het bestellen van producten op hun website. Mij werd geadviseerd om in der loop van volgende week mijn bestelling pas te gaan plaatsen, omdat ze niet weten wanneer het probleem wordt opgelost. Mij werd vervolgens gezegd dat ik 2 opties heb: het bedrag dat ik voor de voucher heb betaald, terug te vragen bij Groupon OF in der loop van volgende week opnieuw te proberen, maar dat Vistaprint dan NIET kan garanderen dat de voucher (welke afloopt op 03-10-2011!) dan nog geldig is. Op mijn vraag of Vistaprint dan Groupon reeds op de hoogte heeft gesteld van dit probleem en de mogelijkheid van restitutie, antwoordde de telefoniste: ‘Nee, dat is uw probleem’.

Ik ben volkomen verbaasd en vind het erg klantonvriendelijk van Vistaprint om geen oplossing voor HUN probleem te bedenken (bijv door de besteldatum te verlengen), maar te zeggen dat het dan MIJN probleem is.

Het lijkt mij vanzelfsprekend dat Vistaprint Groupon op de hoogte stelt van hun probleem en met Groupon afspreekt dat klanten hun aankoopbedrag terug kunnen krijgen. OF dat Vistaprint 100% kan garanderen dat klanten nog gebruik van de voucher kunnen maken tot 15-10-2011 (of een andere datum).

Alle klachten die gemeld zijn door ciaobella