Klacht: Problemen binnen het NTI

op 07 oktober 2011 over NTI in de categorie Opleidingen en cursussen

Ik ben in juni telefonisch benaderd door het NTI.
Met de vraag of ik interesse had in een opleiding.
Ik kon dit doen met een proeftermijn van 31 dagen.
Eenmaal het pakket in huis bleek het een andere studie te zijn dan ik in gedachten had. In de papieren staat overal nadrukkelijk dat het aangetekend moet worden verzonden.
Aangekomen bij het postkantoor bleek het niet naar een postbus te kunnen worden verzonden.
De mevrouw vertelde mij dat de ontvanger moet tekenen bij ontvangst, en dus moest ik een gewoon adres hebben. Ik heb twee keer het formulier op de website ingevuld, zonder reactie. De derde keer heb ik wel een reactie ontvangen. Ondertussen had ik ook al contact opgenomen met de klantenservice. Inmiddels heb ik een factuur in huis van 96,- euro. Dit moet ik betalen om de studie te beeindigen. Ik heb al 74,- euro betaald. In totaal kom ik dan op 170,- euro! Voor een studie die ik niet heb gedaan. In een email van het NTI staat dat er in de voorwaarden duidelijk staat waar ik het pakket naartoe moet sturen. Dat is NIET waar. Er staat enkel dat het voldoende gefrankeerd en aangetekend verzonden moet worden. Ik heb alleen een postbus en geen huisadres, dat zou er ook moeten staan volgens mevrouw aan de telefoon.

Ik wil dat ik het lespakket kan opsturen en dat de bedragen die reeds van mijn rekening zijn afgeschreven worden teruggestort.

Bericht van

6 jaren geleden - Beste Hylke, Het retoursturen van een studiepakket dat onder proefmaandvoorwaarden is besteld dient inderdaad aangetekend en naar ons postadres te gebeuren. Naar een antwoordnummer is dit niet mogelijk. Dit is ook waarom wij in onze informatiebrief en bij inschrijving aangeven dat de enige kosten aan het volgen van een proefmaand, de kosten voor aangetekend retoursturen zijn. Het is jammer dat hierover een misverstand is ontstaan. De juiste situatie kan ik niet inschatten zonder over je studentgegevens te beschikken. Wil je die svp mailen naar els.beltman@nti.nl, ik zal dan zo spoedig mogelijk naar de kwestie kijken. Vriendelijke groet, Els Beltman, hoofd Klantenservice NTI

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NTI in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Hylke

6 jaren geleden - Beste Els, Ik heb u inmiddels twee emails verzonden. Dit probleem is nog steeds niet opgelost, ondertussen krijg ik wel per email te lezen dat ik de rekening nog moet betalen. Bent u gek geworden, ik betaal niet voor een studie, die ik niet volg!

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NTI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NTI

Heeft op 14 augustus 2017 om 09:07 geantwoord

Beste student. Excuses dat wij nooit meer hebben gereageerd. Klacht.nl was helaas aan de aandacht van NTI ontsnapt. Ik hoop dat alles uiteindelijk is opgelost, zo niet dan horen wij dat uiteraard graag zodat we kunnen kijken wat we alsnog voor u kunnen betekenen. Voor nu een fijne dag! ^PV

Alle klachten die gemeld zijn door Hylke