Klacht: problemen bij opzegging, na een jaar lang regelmatig gedoe rond afspraken en nota’s

op 18 juni 2017 over mttm in de categorie Telecomwinkels

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Een jaar geleden telefonie en internet voor ons kleine bedrijf (ZZP) bij MTTM afgesloten. De overstap ging niet goed, paar dagen geen verbinding gehad. Geen contract gekregen, geen algemene voorwaarden. Wel een rekening voor aansluitkosten die niet waren afgesproken. Die is uiteindelijk kwijtgescholden. Steeds verschillende nota’s, onduidelijk en met verschillende bedragen. Bij bellen worden en dingen beloofd en niet nagekomen. Vaak geen reacties op mails. Een maand voor het einde van het jaar mail gestuurd (2x) dat we niet verder gingen en opzegden. Geen reactie. Met een nieuwe aanbieder afgesproken dat we naar hun toe gingen. Krijgen we mails van MTTM dat we niet volgens de algemene voorwaarden hebben opgezegd (die hebben we nooit gehad) en daarom twee rekeningen krijgen van elk 750,- Aangetekende brief verzonden na juridisch advies. Jurist gaf aan dat ze ons niet aan algemene voorwaarden kunnen houden als we die nooit ontvangen hebben. Reactie terug van MTTM dat de opzegging niet kan, omdat er nota’s open staan. (die 2x 750,-). MTTM gaan niet in op ons argument dat we wel via de mail hadden opgezegd en dat de nota’s niet terecht zijn i.v.m. de algemene voorwaarden. Eerst betalen en dan gaan zij kijken óf we kunnen opzeggen.

Gewenste Oplossing:

Intrekking van de twee onterechte nota's van elk 750,-, opzegging accepteren, medewerking van MTTM aan de overzetting naar de nieuwe aanbieder.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar mttm over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door mttm in behandeling genomen

Bericht van mttm

5 maanden geleden - Beste meneer/mevrouw Slootstra, Allereerst onze excuses voor de problemen bij de overstap. Daarnaast vinden wij het zeer vervelend dat de dienstverlening op deze manier is verlopen. Mijn collega zal telefonisch contact met u opnemen om samen tot een oplossing te komen. Met hartelijke groet, Fleur Meesters, MTTM

Reactie van de melder van de klacht Slootstra

5 maanden geleden - Beste mevrouw Meesters, Fijn dat jullie excuses aanbieden, maar helaas moet ik zeggen dat ik niet veel vertrouwen heb dat jullie ook inderdaad gaan bellen en dat we tot een oplossing komen. Het afgelopen jaar steeds gemerkt dat er beloftes worden gedaan en vervolgens horen we niets meer. Inmiddels zijn we dat wel zat. Jullie hebben in onze ogen de zaken niet op orde. De ene medewerker weet niet wat de ander afspreekt. M Slootstra

Reactie van de melder van de klacht Slootstra

4 maanden geleden - Er werd bericht geplaatst dat ze contact zouden opnemen, zie hierboven. Nu 7 dagen verder. MTTM heeft nog niet gebeld.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat mttm een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

mttm

Heeft op 26 juli 2017 om 10:57 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste meneer Slootstra,

De nota\'s zijn inmiddels gecrediteerd en u heeft uw heil ergens anders gezocht.

De communicatie tussen u en ons is helaas niet gegaan zoals wij gewenst hadden, wij balen hier net zo van als u. Nogmaals onze excuses hiervoor, zojuist hebben we nog even telefonisch contact gehad om de puntjes op de i te zetten. Voor verdere vragen kunt u ons altijd nogmaals telefonisch benaderen via 088-8000-800.

Wij wensen namens MTTM, u en uw bedrijf goede zaken.

Met astronomische groet,
Alex
Message to the Moon (MTTM)

Heeft op 26 juli 2017 om 16:40 geantwoord

In tegenstelling tot wat MTTM beweerd zijn er geen puntjes op de i gezet. Twee weken geleden is er van onze rekening via aut. incasso een bedrag afgeschreven door MTTM zonder dat we daar toestemming voor is gegeven. Na telefonisch contact zouden we een mail krijgen. Nooit gehad! We zijn helemaal klaar met MTTM!

Bericht van mttm

3 maanden geleden - Beste meneer Slootstra, U heeft onlangs contact gehad met mijn collega Alex. Helaas is er nog het één en ander niet duidelijk aan uw kant. Graag help ik u verder. Mag ik vragen op welke datum er precies een bedrag automatisch werd geïncasseerd? Ik kijk nu in de online portal naar uw facturen en ik zie van de afgelopen tijd alleen credit facturen. Ik hoor graag van u. Met hartelijke groet, Fleur Meesters, MTTM

Reactie van de melder van de klacht Slootstra

3 maanden geleden - De automatische incasso was op 10 juli. Door al dat gedoe bij MTTM zijn we genoodzaakt geweest om Jurofoon in te schakelen wat ons honderden euro's heeft gekost om ons recht te krijgen. MTTM heeft ons nooit een contract gestuurd, heeft ons nooit voorwaarden gestuurd, stuurt rekeningen over installatiekosten wat niet de afspraak was, stuurt vrolijk boete nota's van 1500,00 euro en weigerden onze telefoon over te zetten naar een andere aanbieder. Ze hebben daar echt geen idee hoeveel stress en schade ze mensen hiermee berokkenen.

Bericht van mttm

3 maanden geleden - Beste meneer Slootstra, Ik vind het bijzonder vervelend hoe het is gelopen. Ik begrijp dat dit stress met zich meebrengt en daarvoor bieden wij onze excuses aan. In het account zie ik op 10 juli inderdaad een factuur staan. Deze factuur betreft een bedrag van €0, dus ik denk dat u deze niet bedoeld. De enige factuur die ik zie staan van de afgelopen tijd die niet gecrediteerd is, is een factuur met het bedrag €36,68. Alle andere facturen zijn gecrediteerd en hoeven dus niet betaald te worden. In de online portal kunt u overzichtelijk alle facturen zien mocht u dat willen. Hierin kunt u zien dat u op dit moment een bedrag van ons terugkrijgt van €36,68. Nadat wij dit aan u betaald hebben, staat alles weer op nul. Ik hoop dat ik u hiermee geholpen heb. Mocht dit niet zo zijn, dan hoor ik het uiteraard graag. U kunt mij ook bereiken op oplossingen@mttm.nl. Met hartelijke groet, Fleur Meesters, MTTM

Bericht van mttm

2 maanden geleden - Beste meneer Slootstra, Het bedrag dat uw zou terugkrijgen is uitbetaald (23-08-2017). U zou het binnen enkele moeten ontvangen. Ik hoop dat het probleem hiermee is opgelost. Nogmaals onze excuses. Mocht u nog vragen hebben of opmerkingen, ik hoor het graag. U kunt mij tevens bereiken op oplossingen@mttm.nl Wij wensen u goede zaken toe, Fleur Meesters, MTTM I Message To The Moon

Alle klachten die gemeld zijn door Slootstra