Klacht: Probleem niet op gelost, pakket is ‘kwijt’, maar naar mijn gevoel te weinig inspanning geleverd

op 08 mei 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Dit is een reactie op de oplossing die PostNL aangaf voor een pakket met T&Tnr: 3SKABA716436664.

In het kort wordt er gemeld:
1. Oplossen met de verzender (dat gaat moeilijk, want deze is niet meer bereikbaar. Dat weet PostNL ook)
2. Ontvanger kan bij PostNl niet klagen.
3. Is een onderzoek nog gaande, maar er mag niet van gemeld worden naar de ontvanger. Ik weet inmiddels dat er alleen nog een antwoord is per email, wat niet beantwoord wordt, dat alleen de verzendkosten teruggegeven worden. Dus onderzoek is afgerond.
4. Onderzoek houd, naar wat ik had begrepen, alleen een paar keer contact opnemen met een depot waar pakketten heen gaan waar geen bezorging van mogelijk is.
5. De persoon die het pakket van inleverpunt naar distributiepunt zou brengen niet ondervraagt is.

Conclusie: weinig inspanning naar mijn mening

Graag een volledig onderzoek en niet meer verwijzen naar de verzender (deze heeft alleen maar afgeleverd bij het inleverpunt)

Wil zelfs nog helpen met zoeken als het misschien in het depot ligt.

Graag bij mogelijk diefstal, de politie waarschuwen onder aangiftenummer: PL0600-2017188533-1

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht stevenv2

3 maanden geleden - Tot op heden nog geen antwoord meer ontvangen van PostNL. Graag zou ik tot een oplossing komen waar beide partijen bij gebaat zijn.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 08 mei 2017 om 15:05 geantwoord

Geachte heer Vergeer,

Hartelijk bedankt voor uw reactie op deze website. Ik vind het kwalijk dat u dit pakket niet heeft ontvangen. Mijn excuses hiervoor.

Alleen de afzender, onze opdrachtgever voor het verzenden van het pakket, heeft de mogelijkheid om een onderzoek in te stellen wanneer een pakket niet is aangekomen. Aan de hand van mijn administratie heb ik vernomen dat de afzender dit ook heeft gedaan en dat die inmiddels de uitslag van het onderzoek heeft ontvangen. Ik adviseer u om contact op te nemen met de afzender voor meer informatie. Verder onderzoek is niet mogelijk. De afzender heeft dit pakket standaard verzonden. Dit houdt in dat het pakket niet verzekerd is bij vermissing of schade.

Alle klachten die gemeld zijn door stevenv2