Klacht: Prive kosten gemaakt door aannames postNL (bezorger)

op 23 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mijn telefoon is er van het ene op het andere moment mee opgehouden, dus toen heb ik binnen een uur een nieuwe besteld. Vandaag besteld, morgen in huis, tenminste; als de postbezorger daar zin in heeft. Het gaat om een levering op een werklocatie op een zaterdagmiddag. De telefoon zou tussen 9:45 en 12:15 worden geleverd, maar de status van de bestelling stond nog steeds op ‘aanwezig in het sorteercentrum’ om 13:35. Na een kort belletje met postNL, die overigens eerst Belsimpel de schuld gaven, kwamen ze met de bekentenis dat de fout bij PostNL zelf lag. De postbezorger heeft aan de hand van informatie uit zijn systeem de keuze gemaakt om mijn pakketje niet te bezorgen aangezien het adres een winkel was en die volgens hun op zaterdag gesloten zou zijn. Dit is volkomen onlogisch want: winkels zijn meestal open op zaterdag, ik heb met opzet gekozen voor een levering op zaterdag en het was een duidelijk omschreven bij de omschrijving van de bezorging. Die was als volgt: “NAAMWINKEL WINKEL (Door de draaideur naar links en graag binnen afleveren”. Uiteraard ben ik hierover behoorlijk teleurgesteld, maar we kunnen de tijd niet terugdraaien en vroeg daarom om de mogelijkheden. Klantenservice biedt mij aan om tegen betaling (schandalig) een levering op zondag te doen en compleet verslagen ga ik hiermee akkoord, maar ze kunnen niet het adres wijzigen. Waardoor heel het feest nog niet door kan gaan, want de winkel is natuurlijk wel dicht op zondag.

Het liefst natuurlijk dat het pakket op tijd wordt geleverd, maar dat gaat nooit gebeuren en niet meer worden veranderd. Een kleine schadevergoeding in de vorm van een cadeaubon of dergelijke als excuus zou ik wel op prijs stellen. Het kost immers gewoon energie, tijd en geld als PostNL dit soort schandalige fouten maakt.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 29 december 2017 om 15:37 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Fazzi,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik kan me voorstellen dat u teleurgesteld bent in het feit dat de bezorging van uw pakket op deze zaterdag is uitgesteld. Graag wil ik dit toelichten.

Ik zie dat de bestelling is uitgesteld, omdat er voor dit adres een verzoek op de vestiging ligt om op zaterdag geen pakketten aan te bieden. Dit komt vaak voor bij kantoren/ bedrijven of kan door een vorige bewoner zijn geregeld.

Indien de eigenaar van deze winkel hier geen prijs meer op stelt dan kan deze persoon een briefje mee geven aan de pakketbezorger om dit op te laten heffen. Mocht dit niet lukken dan kan dit ook via onze klantenservice. Ik heb niet de mogelijkheid om u hiervoor een vergoeding of compensatie aan te bieden.

Alle klachten die gemeld zijn door MilanF