Klacht: Prijsverhoging van € 45,95 naar € 99,99 terwijl je wacht op cadeaboncode

op 27 januari 2014 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

Van de week wilde ik het artikel Batman: Arkham Origins – Collectors Edition voor de X-box bestellen. Het bedrag waarvoor hij werd aangeboden was € 49,95. Ik had een VVV bon t.w.v. € 15,00 liggen die ik hiervoor wilde gebruiken.

Omdat ik heb moeten wachten op het inwisselen van een VVV bon voor een cadeaubon kon ik de game nog niet bestellen.

Na het ontvangen van de cadeauboncode via mail (netjes na 3 dagen na het invullen van een vragenformulier en opsturen van de VVV-bon) zag ik dat de prijs was verhoogd naar € 99,99.

De rede dat ik mijn VVV bon voor een cadeaubon heb ingewisseld is omdat ik de game wilde bestellen, nu ben ik “verplicht” om voor € 15,00 bij Bol.com iets anders te bestellen wat ik niet nodig heb of wil hebben.

Ik heb dit gemeld bij Bol.com via mail (case 8998647).

Binnen 24 uur heb ik reactie gekregen. De medewerker melde mij dat het administratief niet meer te achterhalen was voor welk bedrag de game aangeboden is en dat prijsveranderingen dagelijks plaats vinden op de website en dat de game niet meer voor € 45,95 aangeboden kan worden.

Ik snap dat prijsveranderingen dagelijks voorkomen maar een verhoging van meer dan het dubbelen vind ik erg extreem. Daarbij had ik het artikel in mijn winkelwagentje liggen en is het bij Bol.com bekend dat ik geinteresseert was in het product. (later nog een mail gekregen dat de game nog in m’n winkelwagentje lag en of ik nog interesse had om deze aan te schaffen) Dan had het wel fijn geweest om ook een prijsverhoging van te voren aan te kondigen zodat je nog een kans hebt het product aan te schaffen.

Erg vreemd vind ik ook dat een bedrag administratief niet meer te achterhalen is. Hier vroeg ik ook niet om, maar wel raar voor een bedrijf als Bol.com. Moeilijk te geloven.

Ik snap ook dat het mijn eigen verantwoording is om de VVV bon in te wisselen zonder garantie en dat ze deze niet meer kunnen terug geven.

Voor alle “moeite” die ik heb moeten doen om de VVV bon in te wisselen voor een cadeaubon van Bol.com valt dit een beetje rauw op m’n dak.

Batman: Arkham Origins - Collectors Edition voor de X-box aan te bieden voor € 49,95.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bol.com over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Bol.com in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bol.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bol.com

Heeft op 27 januari 2014 om 13:59 geantwoord

Geachte heer,

Zojuist is er telefonisch een oplossing geboden.

Bol.com Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Erwin Verheij