Klacht: Praktijkexamen gemist door LOI

op 22 december 2017 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Sinds 2015 volg ik een opleiding als ICT-beheerder en dit jaar zou ik moeten afstuderen, helaas wacht ik al 5 maanden om een praktijkexamen af te leggen. Ongeveer in Juli van dit jaar heb ik mij stage voldoende afgerond en alle praktijkopdrachten succesvol uitgevoerd en zijn allemaal goedgekeurd. Daarnaast heb ik ook al mijn exmamens en certificaten behaald. In augustus heb ik mezelf online aangemeld om de praktijkexamen af te leggen dit is nodig om mijn diploma te behalen. Ik wilde dit graag in September doen omdat ik een nieuw baan kreeg aangeboden als IT-specialist. Tot mijn verbazing hoorde ik al maanden niks van LOI, ik heb meerdere keren gemaild naar LOI, en contact gezocht met mijn stagebegeleider maar geen reactie. Wat de situatie nog bizarder maakt is dat ik in de maand oktober plotseling werd gebeld door een onbekende praktijk-examinator die ik nog eerder heb gesproken , vertelde dat hij en mijn oude stageopleider (stage-bedrijf) op mij wachten voor de praktijkexamen. Tot grote teleurstelling werd ik niet eens op de hoogte gebracht door LOI wanneer mijn praktijk-examen zou plaats vinden, er werd contact gehouden met mijn stage-begeleider van mijn oude stage bedrijf. De praktijkexaminator beweerde nog eens dat ik heb bevestigd aan hem dat ik akkoord ging over de datum, terwijl dit een leugen is omdat ik hem nog nooit heb gesproken zowel telefonisch als per email. Na een onderzoek van LOI kwamen zij met een antwoord er is ergens fout gegaan in de communicatie waardoor ik niet op de hoogte ben gesteld van mijn eigen praktijk-examen. Mijn oude stage-opleider was altijd ontevreden hoe LOI met haar klanten omgaat en dat het beleidt ver te zoeken is, waardoor hij zijn bedrijf niet meer beschibaar stellen voor afleggen van praktijk-examen omdat LOI niet meer welkom is bij dat bedrijf. LOI zou dit vanaf oktober onderzoeken hoe dit kan worden opgelost waarschijnlijk zou ik de examen-praktijk op de locatie van LOI zelf moeten uitvoeren dit zou in december plaats vinden. Het jaar is bijna voorbij en 5 stresvol maandenz ijn er voorbij gegaan en ik kan nog steeds niet slagen voor mij opleiding. Ik vindt dit zo erg frustrerend dat LOI altijd klanten zolang aan de lijntje houden, het duurt weken zelfs maanden voordat je een antwoord krijg, studeren op je eigen tempo is hier totaal geen sprake van.

Wanneer ik eindelijk ik mijn praktijk examen kan afleggen en dat ik van te voren op de hoogte wordt gesteld van de datum hiervan. En dat ik geld terug krijg voor de examen Engels die ik opnieuw moet afleggen omdat ik mijn opleiding niet voor 1 oktober heb afgerond, dit is niet mijn schuld, maar door de traagheid en mis-communicatie is heel mijn opleiding uitgelopen door LOI.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

Bericht van LOI

3 weken geleden - Beste Ivanildo, Wat jammer om te lezen dat je deze ervaring hebt met de LOI en dat je al zo lang aan het wachten bent op je praktijkexamen. Ik zie dat er inmiddels een bericht uitstaat bij ons examenbureau hierover en ik heb dit bericht hieraan toegevoegd met het verzoek om een spoedige afhandeling. Ik hou het in de gaten en laat het weten zodra er een reactie is. Met vriendelijke groet, Patricia LOI Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door 116624540