Klacht: Poststuk niet bezorgd, wel in bezit POSTNL

op 16 maart 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Volgens de PostNL app zou er op 6 maart 2020 een posstuk bezorgd worden, de scan van dit poststuk stond ook in de app.

Vandaag, vrijdag 13 maart nog steeds geen post. Contact opgenomen met klantenservice PostNL via chat.
Antwoord klantenservice in het kort:
“Wij verwerken heel veel poststukken, er gaat wel eens iets mis….neem maar contact op met de verzender. Wij zullen u niet verder informeren omdat u juridisch niet onze klant bent”

Het poststuk is bij PostNL, zij raken het kwijt en ik moet het dus zelf maar gaan oplossen !

Gewenste Oplossing:

Als poststuk bezorgd wordt en PostNL eens goed naar zijn klantservice gaat kijken.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 16 maart 2020 om 14:39 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van een door u verwacht poststuk en de afhandeling van uw klacht. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Het is begrijpelijk dat u ervan baalt dat u uw poststuk niet ontvangen heeft. In uw geval heeft de afzender gekozen voor een verzendmethode waarbij het poststuk, ondanks de gemaakte foto, niet te volgen is in het proces. Als uw poststuk onverhoopt zoekraakt, bijvoorbeeld tijdens de verwerking of bezorging, is het niet mogelijk te achterhalen op welk moment binnen het proces dit gebeurd is.

De reden dat de medewerker van de klantenservice u naar de afzender verwezen heeft is dat de afzender directe opdrachtgever en betalende klant van PostNL is. De afzender kan de situatie conform voorwaarden verder met PostNL afhandelen. Tevens kan de afzender u een passende oplossing bieden, zoals het verzenden van een nieuw exemplaar (indien mogelijk) of andere compensatie. Mocht u dergelijke zaken in de toekomst willen voorkomen dan kunt u de afzender verzoeken een andere verzendmethode te kiezen.

Uw klacht staat in ieder geval geregistreerd in onze systemen. Mocht uw poststuk naar aanleiding van de klacht gevonden worden dan ontvangt u het alsnog in uw brievenbus. Er volgt verder geen bericht op uw klacht.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

Heeft op 16 maart 2020 om 15:18 geantwoord

PostNL raakt poststuk kwijt, maar ze doen er niks aan...behalve wijzen naar de verzender.

Alle klachten die gemeld zijn door Jup_NL