Klacht: poststuk na een maand nog niet ontvangen

op 02 mei 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb twee pakketten met een speciale gel in Amerika gekocht. Deze gel beschermd de huid tegen vuur voor filmopnamen. De gel kosten ruim 700 dollar, en de verzendkosten nog eens bijna 400 dollar. enkele dagen later melde postnl dat het pakket bij hun was aan gekomen en verzocht men mij BVA-SCIP formulieren voor de pakketten in te vullen. de pakketten zouden dan na ongeveer 5 werkdagen bezorgt worden. Op 1 April heb ik dit per e-mail gedaan en hiervan een ontvangst bevestiging gekregen. Daar het pakket of een bericht van de aflever datum maar niet kwam heb ik dit rond 12 april ook nog eens per post gedaan. Op 18 april heb ik gebeld en, nadat de lijn diverse malen verbroken was terwijl ik in de wacht stond, is mij uiteindelijk toe gezegd dat het pakket binnen vier werkdagen bezorgt zou worden. Die dag heb ik ook voor de zekerheid het formulier voor een derde maal verstuurt, weer per e-mail, met ontvangstbevestiging. Dit omdat de dame van het callcentre aangaf dat ik de gel nog niet ontvangen had omdat dat formulier nog niet door postnl ontvangen was. Tot op heden heb ik wederom niets meer vernomen. Track en trace codes werken niet dus ik kan ook niets controleren.

De gel is buiten de vriezer 3 weken houdbaar. daarmee is ruim 700 dollar verloren gegaan. Ook heb ik ruim 350 euro aan verzendkosten betaald. De totale schade is om precies te zijn 1051, 50. dit bedrag wens ik zo speodig mogelijk van postnl te ontvangen.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

3 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw Zwalua, Dank u vriendelijk voor uw bericht. Het spijt mij om te lezen dat u al zo lang dient te wachten op een voor u zeer waardevol pakket uit de Verenigde Staten. Graag kijk ik met u mee hoe we wat schot in de zaak kunnen krijgen. Van u ontvang ik graag nog enkele aanvullende informatie om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen. Dit betreft de barcode van uw zending. Zou u mij deze kunnen sturen? In afwachting van uw antwoord verblijf ik. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht dantes

3 maanden geleden - De codes zijn 3SEPGE3671331 en 3SEPGE3671333. Deze codes zijn echter nergens te traceren.Schot in de zaak brengen heeft echter nu geen enkele zin meer. De inhoud van de pakketten is inmiddels vrijwel zeker bedorven. Overigens schijnt er vandaag iemand onaangekondigd met een pakket langs geweest te zijn. Moest 237,44 voor betaald worden. dat zou belasting over het pakket in kwestie kunnen zijn. 'wilt u zelf bepalen wanneer en waar we uw pakket bezorgen? Indien niet thuis code: KG60003595. En dit ingevoerd op de website geeft dan (uiteraard) weer het volgende: We kunnen helaas geen zending vinden met de barcode KG60003595 en postcode 1906XZ.

Heeft op 02 mei 2017 om 14:53 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Zwalua,

Hartelijk bedankt voor de aanvullende informatie. Ik vind het vreemd dat u beide zendingen niet heeft kunnen traceren. Beide pakketten zijn te volgen via track en trace en ook uw adres komt overeen met de gegevens in track en trace.

Ik heb gezien dat u reeds contact heeft opgenomen met onze klantenservice en dat er meldingen zijn gemaakt om te proberen om de bezorging te bespoedigen. Het kan echter wat tijd kosten voordat een pakket door de douane en het inklaringproces heen is wanneer het druk is op deze afdeling. Ik zie dat beide pakketten inmiddels zijn afgeleverd.

PostNL is niet aansprakelijk voor gevolgschade. Als er niet is voldaan aan de bezorgvoorwaarden dan kan alleen de afzender bij zijn of haar lokale postdienst een onderzoek laten instellen of een klacht indienen. Dit is internationaal zo afgesproken.

Heeft op 02 mei 2017 om 16:17 geantwoord

Niets maakt dit nog goed, voor mij nooit meer post.nl, Absoluut nooit meer. 6 weken is niet 'wat tijd' en uiteraard is postnl niet aansprakelijk. Voor mijn pakketten hoeven jullie echter nooit meer aansprakelijk te zijn. Daar blijven jullie verder van af.

Alle klachten die gemeld zijn door dantes