Klacht: POSTPAKKET NIET AFGELEVERD!

op 20 april 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

op 24 februari 2017 om 14.12 uur heb ik een postpakket verzonden naar het adres Postbus 4332, 3006AH te Rotterdam t.n.v. Billink BV. Na diverse telefoontjes met Billink BV en Bralex Webshops BV heb ik eens gekeken naar de track and trace. Tot mijn verbazing is het daar nimmer aangekomen en retour gezonden naar Postbus 99054 2500 NA Den Haag. Ik krijg nu een rekening/ingebrekestelling van Billink BV ad € 124.91. Waar is het pakket om dit alsnog naar hun te sturen.
Volgens artikel 7 van de Postwet moet u een klachtenregeling hebben voor ontvangers en verzenders van post. Ik maak daarvan dan ook graag gebruik. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. Wilt u meer weten over ACM? Kijkt u dan op de website van ACM, www.acm.nl.
Biedt u geen oplossing? Dan dien ik hierover via Consuwijzer, het consumentenloket van ACM, een klacht in.

Ik zal pas tevreden zijn wanneer mijn pakket(je) boven water komt!
Ik verzoek u vriendelijk om binnen vier weken op mijn klacht te reageren.
In bijlagen treft u verzendnota Post.Nl/Primera StadshagennZwolle

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

4 jaren geleden - Geachte heer, mevrouw Prenger-Piek, Erg vervelend te vernemen dat het pakket tot op heden niet bij de ontvanger is aangekomen. Graag informeer ik u hierover. Volgens mijn gegevens is uw zending naar een afdeling gegaan die pakketten verzameld die niet bezorgd konden worden en waar geen retour adres op vermeld stond. Om na te gaan of de zending daar daadwerkelijk ligt en of het vanuit daar op nieuw verzonden kan worden, wil ik graag een onderzoek laten starten. Hiervoor heb ik nog wel wat extra informatie nodig. Kunt u een duidelijke omschrijving geven van de inhoud en van de verpakking? Zodra ik deze informatie van u heb, zal ik het onderzoek aanmaken en zullen mijn collega’s het verder voor u uitzoeken en afhandelen. In afwachting van uw reactie. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Bellejulia

4 jaren geleden - Levering proefpakket Forskolin Naturals + Detox Plus 15 april 2017 Er zijn bij deze levering van 2 x kleine potjes van maar later blijkt maar liefst € 99,91 blijkbaar 3 partijen bij de levering betrokken : Bralex Webshops BV Stravangerweg 16 Groningen Forskolin Naturels Stravangerweg 16 A Groningen Billink achteraf betalen Postbus 4332 Rotterdam De factuurdatum is 13-02-2017 nr 1 ALX227466 en opgesteld door, ingediend door Billink BV Onze retourzending is 24-02-2017 nr barcode PostNL 3SKABA275802409 adres Billink(factuuradres) Na indringende aanmaningen van Billink en verhoging met kosten tot nu € 124,91 blijkt volgens mevrouw Mosselman, en die is dan weer van de webshop Bralex, dat het proef pakketje naar een verkeerd adres gestuurd is , dat moest dan weer naar de 3 e partij in dit verhaal n.l. Forskolin wat gezien het adres weer naast of in het zelfde pand zit en doet Billink alleen de administratieve kant. Hoe je het ook went of keert Billink heeft het pakket NIET : • Aangenomen • Doorgezonden naar Forskolin • Retour gezonden afzender (ons) Vervolgens is het wel Billink die ons weet te vinden om” Ingebrekestellingen “te sturen. Door de weigering van aannemen door Billink is het pakketje ergens bij PostNL in Rotterdam terecht gekomen, Het zal duidelijk zijn dat wij voor 2 van deze kleine potjes ( welke ook niet echt te combineren bleken met de reeks medicijnen die ik gebruik ) absoluut geen € 124,91 gaan betalen, we gaan er van uit dat Post NL dit kleine pakketje terug gaat vinden en door zal sturen aan Forskolin Naturels Stravangerweg 16 A 9723 JC Groningen . Renée Prenger – Piek Zwaardvegerstraat 35 8043 DP Zwolle 038-3379654 15 april ’17 -.-. .- ... . -. --. --- Marijke Friday, 14 April 2017 at 12:17 CEST Geachte meneer/mevrouw Prenger-Piek, Helaas heeft u het pakket naar het verkeerde adres gestuurd. U heeft het pakket naar Billink gestuurd, het bedrijf waar u de factuur van heeft gekregen. Ons retour adres is: Forskolin naturals Stavangerweg 16A 9723 JC Groningen. Vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen / Cordialement / Kind regards, Marijke http://bralex.nl/ Heeft u vragen of wilt u bestellen? 0900-2353638 (NL) 025-880756 (BE) 030-30806396 (DE) [email protected]: [email protected] Bestelnummer : RMA-nummer : Conversatie E.R. Prenger-Piek Tuesday, 11 April 2017 at 17:27 Beste mevr. M. Mosselman, In bijlagen heb ik foto’s gedaan waar ik naar eer en geweten de vitaminepotjes heb gestuurd. Bij track and trace, dit kan je zelf ook controleren, is de zending niet in ontvangst genomen en retour gezonden naar Postbus 99054, 2500 NA Den Haag??!! Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij Post.nl en Klacht.nl en hoop van hun binnen 4 weken uitslag te krijgen waar het pakketje is gebleven! Ook heb ik hun aansprakelijk gesteld voor de € 124,91. Zoals u kan zien heb ik wel degelijk binnen de 14 dagen PROEF-periode de doosjes retour gestuurd! Inmiddels heel veel klachten gelezen over dit bedrijf en mij wordt ook aangeraden niets meer te doen omdat ik aan alle voorwaarden heb voldaan. Ik begrijp dan ook niet dat jullie bedrijf zich in laten schakelen voor incasso voor een dergelijk malafiede bedrijf! Mvrgr. Renée Prenger-Piek

Bericht van PostNL

4 jaren geleden - Geachte heer, mevrouw Prenger-Piek, Vriendelijk dank voor uw reactie. Naar aanleiding hiervan heb ik een onderzoek opgestart naar het door uw verzonden pakket. Mijn collega's van de onderzoeksafdeling zullen hierover uiterlijk de 25e contact met uw opnemen. Om de kansen te verhogen dat het pakket terug wordt gevonden ontvang ik van u echter graag meer informatie over hoe u het pakket heeft verpakt en wat exact de inhoud is. Dit kon ik nog niet helemaal duidelijk opmaken uit uw vorige bericht. In afwachting van uw antwoord verblijf ik. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Bellejulia

4 jaren geleden - Ik heb het pakketje in een A5 enveloppe(de helft van A4) met plastic bobbeltjes aan de binnenkant verstuurd. Hierin zitten 2 plastic potjes met afslankpillen van Forskolin naturals. Ik hoop van harte dat u het pakketje terug vindt. Met vriendelijke groet, Renée Prenger-Piek

Heeft op 20 april 2017 om 17:57 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Prenger-Piek,

Hartelijk bedankt voor de aanvullende informatie. Ik heb dit aan het onderzoek toegevoegd. Ik hoop dat u snel positief bericht zal ontvangen.

Heeft op 23 april 2017 om 15:42 geantwoord

wij melden u op 15 april middels een schrijven al dat we over deze twee kleine proef potjes te maken hadden met 3 partijen : Bralex, Forskolin en Billink. daar is nu een 4 bijgekomen CIB Rotterdam ( naam en zelfs briefpapier lijken op CJIB Leeuwarden) Dit Centraal Invorderings Bureau heeft het bedrag verhoogd naar € 140,18 en betaling binnen 5 dagen .aan hun mailadres [email protected] laten weten dit niet te doen tenslotte het is Billink die geweigerd heeft aan te nemen maar wel aanmaningen stuur. jammer dat we van jullie geen mail adres hebben om kopie van brief mee te zenden gr hennie prenger

Alle klachten die gemeld zijn door Bellejulia