Klacht: Zeer onprettige bejegening

op 13 maart 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mijn vriendin uit Wit-Rusland solliciteerde bij uw organisatie vandaag. Zij werd telefonisch te woord op een zeer onprettige wijze en kreeg keihard te horen: dit is een Nederlands bedrijf en u spreekt gebrekkig Nederlands.
Dat weet zij zelf ook wel maar solliciteerde op een baan als post bezorger. Hoe lastig kan het zijn….
Het is ook mogelijk om op adequate wijze aan te geven waar jullie wel op zoek naar zijn.

Wanneer op zijn minst excuus aangeboden gaat worden voor dit ronduit onbeschofte gedrag....

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

9 maanden geleden - Geachte heer Ketel, Uit uw bericht begrijp ik dat uw vriendin op een onprofessionele wijze te woord is gestaan. Mijn excuses hiervoor. Kunt u mogelijk aangeven welke datum/tijdstip dit was en een eventuele naam van de werknemer? Graag maak ik hier melding van voor u. Er behoort vanzelfsprekend adequaat in gesprek te worden gegaan met klanten. Graag verneem ik de gevraagde informatie van u en nogmaals mijn excuses. In afwachting van uw antwoord verblijf ik. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Shaffyk

9 maanden geleden - 14.10. Naam is Lyudmila ontschoten juist door de wijze waarop zij te woord is gestaan. Overdonderd. Wanneer jullie beleid is om mensen niet aan te nemen omwille van het Nederlands taalgebruik kan dit m.i. op een andere adequate wijze worden aangegeven. Groet Drs. Hans Ketel

Heeft op 13 maart 2018 om 15:29 geantwoord

Geachte heer Ketel,

Hartelijk bedankt voor uw reactie. Dat kan ik me uiteraard voorstellen dat ze heel erg overdonderd was. Nogmaals mijn excuses voor deze gang van zaken. Dit had inderdaad op een andere wijze kunnen worden aangegeven. Mochten jullie nog vragen hebben omtrent de sollicitatie procedure. Dan kunt u terecht bij de verantwoordelijke afdeling via https://www.postnl.nl/over-postnl/werkenbij/vragen-en-contact/

Alle klachten die gemeld zijn door Shaffyk