Klacht: wel thuis, maar pakket niet afgeleverd.

F.W.J. Theelen op 14 september 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vandaag zou postnl een pakket van Kruidvat afleveren.
Volgens mededeling van kruidvat, zou pakket vandaag (8 september) tussen 13.00 en 15.30 uur worden afgeleverd.
We zijn de hele dag thuis geweest. In de brievenbus hebben we wel een kaartje We hebben je gemist gevonden.
Als ik de niet-thuiscode gebruik, dan zie ik dat ik het pakket vanaf GISTERMIDDAG kon afhalen.
Dit is toch te gek voor woorden!
Wat een service van Postnl! WAARDELOOS.

Gewenste Oplossing:

Postnl had moeten aanbellen en afleveren.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

4 jaren geleden - Geachte heer, mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat de bezorging van uw pakket niet goed is verlopen. U geeft aan dat het pakket niet aangeboden is, terwijl u thuis was. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht. Ik wil graag een melding maken om de bezorger aan te spreken. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding verder in behandeling te kunnen nemen en een klacht te kunnen melden. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie: - Wat is de Track en Trace code van het pakket? - Op welke datum en welk tijdstip zou het pakket aangeboden zijn en was u op dat moment thuis? - Werkt uw deurbel goed? (Dit dient bij de klacht te worden vermeld) Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht F.W.J. Theelen

4 jaren geleden - De tracktrace code is: 3SDMDN006561609. DINSDAG 08.09.2020, tussen 13.00 en 15.30 uur, toen waren we thuis (zijn de hele dag thuis geweest). De deurbel werkt goed. OPmerking: als ik de niet-thuiscode gebruik, dan zie ik dat ik het pakket MAANDAGMIDDAG kon afhalen.

Bericht van PostNL

4 jaren geleden - Geachte heer, mevrouw, Hartelijk dank voor uw reactie op ons bericht. Aan de hand van de track en trace code zie ik dat het pakket op zondag 6 september bij ons is aangeleverd en daarom op maandag 7 september omstreeks 11:34 uur bij u aangeboden zou zijn. Kunt u aangeven of u toen ook thuis was en of het briefje toen al in uw brievenbus zat? Er heeft namelijk geen (mislukte) bezorgpoging plaatsgevonden op dinsdag 8 september. Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht F.W.J. Theelen

4 jaren geleden - Maandag 7 september 2020 waren we niet thuis, wat volgens ons ook geen probleem was, want we hadden bericht ontvangen dat dinsdag het pakket van Kruidvat zou worden bezorgd. We weten niet meer of maandag het briefje in de brievenbus lag, wat geen verschil zou mogen maken omdat we bericht hadden ontvangen dat het dinsdag zou worden bezorgd.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 14 september 2020 om 16:27 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw,

Nogmaals bedankt voor uw reactie. Ik begrijp uw standpunt, maar het maakt weeldegelijk verschil of u het kaartje op maandag of dinsdag in de brievenbus heeft ontvangen. U was op maandag - de dag dat het pakket op uw adres is aangeboden - namelijk niet thuis. De chauffeur heeft dan correct gehandeld door een kaartje in uw brievenbus achter te laten en het pakket naar een PostNL-punt te brengen.

De afspraak dat het pakket op dinsdag 8 september aangeboden zou worden heeft u met de afzender gemaakt en niet met PostNL. Deze afspraak is dan ook niet in onze systemen bekend. Uw pakket is volgens procedure op maandag aangeboden. Als dat niet de bedoeling is geweest kunt u dit melden bij de afzender. De afzender had het pakket dan later bij ons moeten aanleveren of de bezorgdatum moeten specificeren.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door F.W.J. Theelen