Klacht: Wederom kapotte inhoud na verzenden

op 16 maart 2010 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Omschrijving klacht

Voor de 3e keer binnen een half jaar tijd ontvang ik een pakket, verzonden met TNT waarvan de inhoud kapot is. De goederen waren goed verpakt met melding breekbaar, bubbeltjesfolie, geen loze ruimtes etc. Het pakket verzekerd verzenden was geen optie aangezien het om tweedehands artikelen gaat. Klacht gemeld bij de TNT bezorger. Deze zou er een melding van maken.

Gewenste oplossing

Vergoeden van het pakket.

Reactie van de melder van de klacht renate124

9 jaren geleden - Tot op de dag van vandaag nog geen reaktie ontvangen van TNT om mijn klacht te behandelen. Ik zou het erg prettig vinden wanneer TNT toch de moeite zou willen nemen om mijn klacht te behandelen.

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 18 januari 2011 om 11:36 geantwoord

Er is een reactie naar de klant gestuurd met de vraag of het bericht nog verdere aandacht nodig heeft. Indien nodig kan de klant ons dat laten weten en zullen we alsnog actie ondernemen.

Reactie van de melder van de klacht renate124

8 jaren geleden - Erg vreemd... mijn klacht zou opgelost zijn. Heb alleen tot op de dag van vandaag nog nooit een reactie van TNT ontvangen. Met andere woorden : Klacht niet behandeld en daardoor ook niet opgelost!

8 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van PostNL beoordeeld.

Bericht van

8 jaren geleden - Beste Renate,Erg vervelend dat je niets hebt gehoord. Echter, heb je je klacht wel via de normale weg gemeld? Telefonisch of via onze website? Wij zijn namelijk later begonnen met het behandelen van klachten op deze website. We zijn niet verplicht deze klachten te behandelen.Om de klachtenlijst op te schonen, hebben we besloten de klachten op opgelost te zetten. Dit staat ook in de oplossing vermeld.Wat betreft jouw klacht, ook nu kan ik nog steeds niets voor je doen daar de zending als basis pakket is verzonden. En ook al is het tweedehands, als je je bijv mailwisseling tussen jou en de verkoper en een bewijs van betaling van bijv paypall had kunnen overleggen dan was er zeker een schadevergoeding uitgekeerd. Het zou niet nodig moeten zijn maar wellicht in de toekomst toch verzekerd laten versturen.Voor het ontstane ongemak bied ik je mijn welgemeende excuses aan.Met vriendelijke groet,Nynke TNT Post Pakketservice

Reactie van de melder van de klacht renate124

8 jaren geleden - Beste Nynke,Uiteraard heb ik over deze kwesties gemaild. Ontving de mededeling : binnen 2 werkdagen ontvangt u een reactie. Na 1 week heb ik inderdaad een reactie ontvangen met hierin het verzoek meerdere gegevens op te geven aangezien de gegevens te sumier zou zijn. ( men wist toen al dat het pakket niet verzekerd was verstuurd! ) Gebeld met TNT om deze gegevens door te geven. Na circa 20 minuten eindelijk iemand aan de lijn gekregen. Klacht zou in behandeling worden genomen... Niets meer vernomen.Betreft het verzekerd verzenden: Ik denk dat u als werknemer misschien wel beter weet dan ik, dat dit erg kort door de bocht is. Allereerst moet ik dan nog bewijzen dat het pakket door vervoer beschadigd is, ik bij beschadiging de verkoper moet laten bellen met TNT om een klachtenprocedure te laten beginnen plus de aankoopnota moet worden overlegd.Daarna is de kans nog zeer groot dat ik mijn bedrag niet ga ontvangen. Informatie welke mij is verstrekt door uw collega's van TNT die verzekerd verzenden versus regulier verzenden op deze manier omschrijven. Daarbij werd door de chauffeur ten tijde van bezorgen al aangegeven dat het pakket "waarschijnlijk" kapot zou zijn. Inderdaad... het rinkelde van alle kanten. Heb gevraagd wat er zou gebeuren als ik de zending zou weigeren. Hierbij werd aangegeven : ,, U heeft het bedrag overgemaakt naar de verkoper en dit geld ontvang u zeer waarschijnlijk niet terug aangezien de verkoper dit pakket ook gaat weigeren. U kunt daarom het beste contact opnemen dmv het klachtenformulier op de site en ik ga hier ook een notitie van maken." Dat laatste zal vast niet zijn gebeurd.Kortom ik wil u danken voor de verzenden van een ( in mijn ogen ) standaard reactie welke ik na precies één jaar mag ontvangen. In beginsel had ik mij tijd, kosten, moeite en frustratie kunnen besparen door uberhaupt niet met TNT te laten verzenden en / of geen klacht in te dienen. De ervaring leert mij inmiddels dat een klacht niet via de TNT site, niet telefonisch en ook niet na het plaatsen op deze site naar behoren of tegenstrijdig wordt behandeld. Een spijtige conclusie met betrekking tot de klantenservice van zo een groot bedrijf.Met vriendelijke groet,Renate

Alle klachten die gemeld zijn door renate124