Klacht: usb-stick als spoedzending uit New York VS is nooit in NL bezorgd

op 10 oktober 2019 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Medio september heeft een relatie in New York een usb-stick per expresse naar ons opgestuurd: CH076638583US. Wij hebben wekenlang van USPS mails gekregen over de route die dit kleine pakket aflegde. Wij hebben PostNL hier onder meer op 19-9 over gebeld: Klopt, wij zien het pakket. Het is naar u onderweg. Op 1 oktober hebben we het bericht ontvangen ‘Your item was delivered in NETHERLANDS at 12:22 pm on October 1, 2019.’ Wij hebben het echter nooit ontvangen.

Wij zijn tevreden na 1) bezorging en 2) correcte afhandeling en berichtgeving door PostNL.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

6 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

6 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 10 oktober 2019 om 09:35 geantwoord

Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een pakket uit het Buitenland verwacht, maar deze nog niet ontvangen heeft. Ik kan me voorstellen dat u zich hier zorgen over maakt. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

In de Track Trace zie ik dat het pakket op 20 september bij u is aangeboden, maar omdat u niet thuis was, is het pakket bij een PostNL-locatie bezorgd. Het pakket is inmiddels weer teruggestuurd naar de afzender, omdat het pakket niet opgehaald is. Dit kunt u zien via deze link: https:www.internationalparceltracking.comMain.aspxtrack3SPAMS1063363NL7645AM

Ik begrijp dat de bezorger geen kennisgeving heeft achtergelaten op op 20 september. Om deze reden registreer ik een klacht. Deze klacht wordt binnen twee werkdagen besproken met de betrokken bezorger, om herhaling te voorkomen.

Helaas kan ik het retour proces niet terugdraaien. Ik adviseer u daarom om hierover contact op te nemen met de afzender.

PostNL Klantenservice

Heeft op 10 oktober 2019 om 10:20 geantwoord

Ik ga wel akkoord om ervan af te zijn. Ik laat het er maar bij. 'Het' pakket, niet de pakket,dus 'dit' en niet 'deze'. Dat leer je op de basisschool.

Alle klachten die gemeld zijn door Arnoud van den Eerenbeemt