Klacht: uitsluiting waarop PostnL zich beroept wordt niet aangetoonN

op 22 mei 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Uiteraard is het zo dat PostNL Nederland en PostNL België met elkaar verbonden zijn. Het is echter ook zo dat PostNL Nederland en PostNL België elk een zelfstandige Klantenservice hebben. Klachten namens de geadresseerde over de bezorging van een pakket op een adres in België kunnen alleen door de Klantenservice van PostNL België in behandeling worden genomen Waarom kunnen klachten inzake een levering van Nederland naar België niet door PostNL Nederland behandeld worden? Waar staat die uitsluiting?

Als uitsluiting aangetoond wordt; als aangetoond wordt dat de bestemmeling kennis had voorafgaandelijk van die uitsluiiting; als die uitsluiting tegenstelbaar is tegen de bestemmeling; zo niet als dit effectie behandeld wordt en ik niet afgewimpeld word

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 22 mei 2020 om 14:02 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. U wilt weten waarom uw klacht niet door PostNL Nederland in behandeling kan worden genomen. Graag informeer ik u.

De Klantenservice van PostNL Nederland kan enkel klachten aannemen voor geadresseerden woonachtig in Nederland of voor afzenders die pakketten binnen Nederland verstuurd hebben of voor afzenders die pakketten vanuit Nederland naar het buitenland verstuurd hebben.

Wanneer u als geadresseerde woonachtig bent in België en uw pakket afgeleverd is door PostNL België dan kunt u contact opnemen met de Klantenservice van PostNL België voor hulp, ook al is het pakket oorspronkelijk verzonden vanuit Nederland. Ik raad u nogmaals aan om contact op te nemen met mijn collega’s via www.postnl.be zodat u geholpen kunt worden. U kunt hen telefonisch bereiken via 32 (0)15480285 op maandag - vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur, u kunt een bericht sturen via Facebook of u kunt het contactformulier op de website invullen.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

PostNL Klantenservice

Heeft op 22 mei 2020 om 14:38 geantwoord

PostNL blijft totaal naast de kwestie antwoorden; dit lijkt mij totale willekeur bij PostNL te zijn

Alle klachten die gemeld zijn door testerbe