Klacht: Te weinig postzegels op verstuurde betaalde pakket met betaalbewijs?

Veel te duur-pakket-verzendkosten. op 05 juni 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb een kleine pakket verstuurd op 28 april 2021 via Bruna en hiervoor het tarief betaald voor Pakket Standaard NL van € 7,25

Nu krijg ik een betalingsherinnering van PostNL dat ik te weinig postzegels had gebruikt op mijn kleine pakket (inhoud: een kapotte horloge) en dit betreffende bedrag van te weinig postzegels moet terug betalen.

Gelukkig heb ik mijn papieren bewijs van de betaalde verzending bewaard.

Gewenste Oplossing:

Ik ben pas tevreden wanneer PostNL deze betalingsherinnering van te weinig postzegels annuleert.

Ik heb immers een groot bedrag van € 7,25 betaald voor een kleine pakketje.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

3 jaren geleden - Geachte heer, mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over een zending. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht. Begrijpelijk dat u hier over contact met ons opneemt. Via dit kanaal zal ik uw verder assisteren. Ik wil graag met u mee kijken naar de betreffende melding. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie: - De portincident code; - De track trace van de zending. Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Veel te duur-pakket-verzendkosten.

3 jaren geleden - Goedemorgen, Dank voor uw reactie. Helaas kunnen wij via deze forum geen foto van de bewijs-bon uploaden. Hierbij de tekst-gegevens: - Barcode: 3SKABA689021979 - 209578 28-04-21 17:05 2095 7800 0014 3080 Met vriendelijke groet, Te weinig postzegels op verstuurde betaalde pakket met betaalbewijs?

Bericht van PostNL

3 jaren geleden - Geachte heer, mevrouw, Dank u wel voor de aanvullende informatie. Graag neem ik uw melding verder in behandeling, maar hiervoor heb ik van u te weinig informatie ontvangen. Zou u de volledige betaalcode nog kunnen verstrekken? Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Veel te duur-pakket-verzendkosten.

3 jaren geleden - Goedendag, Dit is de volledige informatie (cijfers en letters) wat op de betalings-bon staat, deze bewijs/kassabon hebben wij van de medewerkster van Bruna ontvangen na betaling van het (toen nog) te verzenden pakket. Barcode: 3SKABA689021979 (AVP) Product: Pakket Standaard NL Gewicht: 180 g Aan: Leenderweg 143 5614HM Eindhoven Bestemming: NL Het vervoer geschiedt door PostNL onder de geldende Algemene Voorwaarden universele Postdienst (laatste versie). Deze kunt u vinden op www.postnl.nl. U kunt uw zending volgen op www.postnl.nl/directregelen. Scan voor Track Trace met de PostNL app of een QR-reader! (Plaatje QR-reader) 209578 28-04-21 17:05 2095 7800 0014 3080 Tarief: EURO 7.25 Reeds gefrankeerd: EURO 0 Door u Betaald: EURO 7.25 Dit is (buiten het plaatje van de QR-reader) letterlijk overgenomen van de bon. Mochten jullie nog een foto van deze bon willen hebben, dan kunnen we deze mailen naar jullie e-mail adres. Met vriendelijke groet, Te weinig postzegels op verstuurde betaalde pakket met betaalbewijs?

Bericht van PostNL

3 jaren geleden - Geachte heer, mevrouw, Excuus voor de verwarring. Op de betaalherinnering die u heeft ontvangen staat een betaalcode. Wij ontvangen deze nog graag zodat wij mee kunnen kijken naar de situatie. Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Veel te duur-pakket-verzendkosten.