Klacht: Rouwkaart niet aangekomen

op 14 februari 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Door het niet aankomen van de rouwkaart heb ik niet meegekregen dat een vriend was overleden. Nu heb ik zijn uitvaart gemist. Vier dagen na de uitvaart kreeg ik een bericht van de nabestaanden of ik de kaart wel gekregen had. Nee dus. Ik vind dit ontzettend rot voor de nabestaanden. Het kan niet over.

Zorg dat rouwkaarten ALTIJD voorrang krijgen en de dag na verzenden bezorgd worden. Blijkbaar is dat wel de regel maar niet de praktijk...

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

5 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw,Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de bezorging van rouwpost. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.Ten eerste wil ik u condoleren met uw verlies. Ik vind het heel kwalijk dat u deze rouwkaart te laat heeft ontvangen en dat u hierdoor niet aanwezig heeft kunnen zijn op de uitvaart. Rouwpost hoort inderdaad de volgende dag te worden afgeleverd en ik vind het heel pijnlijk dat dit niet het geval is geweest. Mijn excuses hiervoor. Ik kan een losse rouwkaart niet traceren, dus ik kan de oorzaak van deze vertraging niet achterhalen, maar ik wil hier graag een klachtregistratie over aanmaken om de bezorging extra in de gaten te houden en te verbeteren. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u hierbij zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag nog de volgende informatie:- Op welke datum is de rouwkaart verzonden en vanuit welke plaats?- Wat is de naam van de afzender?- Op welke datum heeft u de kaart precies ontvangen?Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.Met vriendelijke groet,PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Rudy.Megens

5 maanden geleden - Goede morgen.De rouwkaart is verzonden op 29 of 30 januari, vanuit Dordrecht, door de familie Van Baar. De oorspronkelijke kaart heb ik niet ontvangen. Ik kreeg afgelopen zaterdag (8 februari) een opnieuw en apart verzonden kaart. Uit het begeleidende briefje begrijp ik dat er meer kaarten uit het pakket van de familie niet zijn bezorgd.Groet, Rudy Megens

Heeft op 14 februari 2020 om 11:18 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik heb inmiddels melding gemaakt van uw klacht, zodat deze binnen onze organisatie opgepakt wordt. Wij gaan er alles aan doen om te zorgen dat dit in de toekomst zo veel mogelijk voorkomen wordt. Omdat uw klacht intern wordt opgelost, ontvangt u geen verdere reactie.

Tot slot adviseer ik u om te melden bij de afzender dat u een rouwkaart met vertraging heeft ontvangen. De afzender kan hierover een klacht bij ons indienen. Nogmaals excuses voor het ontstane ongemak en heel veel sterkte toegewenst.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Rudy.Megens