Klacht: Rouwkaart in verkeerde bus

op 25 maart 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn moeder heeft een klacht, ze woont in een bejaardenhuis met eigen voordeur met brievenbus. Postbode gooit rouwkaarten niet in haar brievenbus , maar in een bus voor in het bejaardenhuis. Alleen huismeester heeft sleutel van deze bus en is niet elke dag aanwezig. Al vaker voor gekomen dat de crematie of begrafenis al is geweest en zij de kaart dus achteraf krijgt. Vind dit niet erg netjes en mijn moeder is hier erg verdrietig over.

Gewenste Oplossing:

Ik zou tevreden zijn wanneer dit dus niet weer gebeurt en de postbode iets verstandiger met deze post omgaat, je kunt aan de buitenkant zien dat het een rouwkaart bevat. Misschien is een excuus van Post NL ook op zn plaats. Omdat dit al vaker voor gekomen is. En deze keer betreft het de rouwkaart van haar dochter ( mijn zus) dus u snapt haar verdriet hoop ik. We kunnen van boven in de bus kijken en zien de brief liggen, maar kunnen er niet bij.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

2 weken geleden - Geachte heer, mevrouw,Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over (rouw) post die in de algemene brievenbus wordt geleverd, terwijl uw moeder wel een eigen brievenbus heeft. Dat is uiteraard erg vervelend en helemaal wanneer dit om rouwpost gaat. Ik kan me voorstellen dat uw moeder daar erg verdrietig over is en het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.Ten eerste wil ik u en uw moeder condoleren met het verlies van uw dierbare. Ik wil graag voor u nagaan of we hier een klacht over door kunnen zetten zodat we dit met de betrokken medewerkers kunnen bespreken. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:- Heeft uw moeder wel een eigen adres welke ook geregistreerd staat bij de gemeente? Of valt haar adres onder hetzelfde adres als die van het bejaardentehuis? - Wanneer is de zending daar precies bezorgd?Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een (privé) reactie op dit bericht.Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht KarinBusschers

2 weken geleden - Het adres van mijn moeder heb ik onder extra informatie geschreven, maar wil dit nog wel een keer herhalen; Mevr Companjen - Witten Roskamstraat 31 7602 JX Almelo En de kaart is bezorgd op maandag 16 maart.

Bericht van PostNL

2 weken geleden - Geachte mevrouw,Bedankt voor de toelichting. Mijn excuses als dit niet duidelijk was, maar ik wil graag weten wat het adres van het bejaardenhuis zelf is, waar de rouwkaart foutief in de brievenbus is gedaan. Ik neem aan dat dit dan een ander huisnummer is dan dat uw moeder heeft en dit dien ik ook in de klacht te vermelden. Zou u dit adres nog aan mij door kunnen geven? Is het adres van uw moeder ook officieel geregistreerd via de gemeente?Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie wederom aanleveren via een reactie op dit bericht.Met vriendelijke groet,PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht KarinBusschers

2 weken geleden - Het bejaardentehuis... zijn aanleunwoningen en heet de Buurtstede dit ligt aan de Roskamstraat. Mijn moeder heeft een eigen voordeur met brievenbus, waar zij al haar post doorheen krijgt. Het gebouw heeft geen eigen brievenbus. Er staat bij de hoofdingang wel een bus,( is inmiddels weggehaald) maar die is niet voor de post van Post.nl. Deze beheert de huismeester. Dus ik snap niet waarom mijn moeder al haar post gewoon door haar eigen brievenbus krijgt (nr 31) en rouwkaarten worden in die bus voor in het gebouw gegooid.

Reactie van de melder van de klacht KarinBusschers

2 weken geleden - Ik wil als t mogelijk is, dit ook wel telefonisch afhandelen. Welk nr kan ik daarvoor gebruiken

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 25 maart 2020 om 09:29 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw,

Bedankt voor de uitleg. Graag informeer ik u over de afhandeling van uw klacht.

Ik heb uw klacht doorgegeven aan de leidinggevende van het verantwoordelijke depot. U zal hier geen verdere reactie over ontvangen, maar die zal dit bespreken met de postbode en sorteerders om de bezorging op het adres van uw moeder zo spoedig mogelijk weer correct te laten verlopen.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

Heeft op 25 maart 2020 om 09:44 geantwoord

Geachte klantenservice
Ik snap dat u het op deze manier oplost, en ik hoop dat het ook niet weer gebeurt, niet bij mijn moeder of bij wie dan ook.
Ik hoop dat u snapt dat het voor mijn moeder nog heeeel vervelend voelt, en zij het vertrouwen in Post nl. wel een beetje kwijt is.
Ben misschien wel heel brutaal, maar ik denk dat zij een bloemetje of iets dergelijks wel erg zal waarderen. Ik hoop dat u zich hier in kunt vinden, ik wel in ieder geval BVD m vr groet Karin Busschers

Alle klachten die gemeld zijn door KarinBusschers