Klacht: Postzegelcode

op 12 augustus 2019 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb een brief verstuurd naar Engeland met een postzegelcode. Kosten 1,45 euro. De ontvanger moest de brief ophalen bij een Engels postkantoor en ook nog 2 pond betalen!

Ik ben tevreden als de ontvanger 2 pond betaald krijgt.
Ik ben zeer tevreden als ik daarbovenop ook nog de 1,45 euro betaald krijg.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 12 augustus 2019 om 09:14 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de extra kosten die de ontvanger moest betalen nadat u gebruik had gemaakt van de postzegelcode. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

De ontvanger heeft extra moeten betalen omdat er geen afzender bekend was voor dit poststuk en er mogelijk te weinig porto was betaald. Deze zendingen wordt dan voorzien van een handgeschreven T met het bedrag van te de te weinig betaalde port. Het land van de bestemming heeft dan de mogelijkheid om alsnog te bedrag te incasseren. In dit geval is het ook gebeurd. Ik kan hier spijtig genoeg niets aan veranderen. Wellicht kan de ontvanger nog even informeren bij de eigen post organisatie of daarin nog wat mogelijk is.

PostNL Klantenservice

Heeft op 12 augustus 2019 om 15:47 geantwoord

Bijzonder dat er te weinig portokosten betaald zouden zijn.
1 A4-tje in een envelop weegt minder dan 20 gram. Een internationale postzegelcode van 1,45 euro zou voldoende moeten zijn.

Alle klachten die gemeld zijn door verbeekwesdorp