Klacht: PostNL past een artikel 23 vergunning niet toe

mobilehardware op 10 augustus 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ondanks dat we als bedrijf een vergunning artikel 23 hebben, wordt dit niet toegepast door PostNL.
Uiteraard kunnen we de BTW terugvragen maar de afhandelingskosten die PostNL rekent niet.
Natuurlijk kan PostNL een keer een fout maken wat niet erg is maar het is erg vreemd dat we afhandelingskosten moeten betalen terwijl het juist in de afhandeling is fout gegaan.
De leverancier plakt netjes onze gegevens op de pakketten. Daar ligt het niet aan.
Bij DHL Express, Fedex en UPS hebben we nooit problemen.
Met PostNL is het dikwijls raak.
Daarnaast worden de pakketten door dit geblunder van PostNL naar het postkantoor gestuurd (i.v.m. de betaling) i.p.v. op het opgegeven bedrijfsadres waardoor we weer een medewerker moeten sturen om het pakket op te halen. Waardeloos natuurlijk en we mogen er nog afhandelingskosten voor betalen ook.

Gewenste Oplossing:

Afhandelingskosten crediteren en pakketten conform de artikel 23 vergunning leveren op het opgegeven bedrijfsadres en niet naar het postkantoor.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van PostNL

10 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de inklaring van uw pakketten. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht. Zoals mijn collega eerder heeft aangegeven is het niet mogelijk om de afhandelingskosten te restitueren. Ik ga daarom uit coulance een kleine attentie toe sturen voor het ontstane ongemak. Nogmaals mijn welgemeende excuses. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht mobilehardware

5 maanden geleden - Daar gaan we weer. We wijken 1 keer af van de vaste koerierdiensten Fedex en DHL Express voor importeren en het gaat direct weer fout. Wederom hebben we een verzoek tot betalen ontvangen van PostNL inclusief € 10,- aan afhandelingskosten. Er wordt ook nog een verkeerde goederencode gebruikt. Een computerprintplaat is vrij van invoerrechten en een bedrijf (wij) met een artikel 23 vergunning belast je niet met BTW. Uiteraard gaan we daarom niet akkoord met deze kosten. Graag het pakket retourneren. Zorg dat deze netjes wordt aangeboden bij de afzender in de Verenigde Staten. Daarnaast ontvangen we graag de tracking gegevens van de retourzending. Factuurnummer: 13689073

Bericht van PostNL

5 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een opmerking heeft over de inklaring van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Naar aanleiding van uw melding heb ik u getracht te bellen. Helaas is dit niet gelukt daarom informeer ik u op deze wijze. Ik begrijp dat uw pakket niet correct is ingeklaard. Met betrekking tot de gebruikte goederen code heeft u de mogelijkheid een bezwaarschrift in t dienen. Wilt u dat deze zending retour wordt gestuurd dan hoeft u hier verder niets aan te doen. Uw pakket wordt automatisch terug gestuurd zodra deze niet wordt afgehaald. Nogmaals mijn oprechte excuses voor het ongemak Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door mobilehardware