Klacht: PostNL lost geen klachten op.

op 11 oktober 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

3 augustus jl. heb ik een laptop aangetekend met PostNL verstuurd.
Het pakket wordt niet op het afleveradres bezorgd, maar gaat om onverklaarbare redenen retour naar het afleveradres, wat volgens de trace informatie een Jumbo supermarkt is.
Na contact via chat met klantenservice start de afdeling Onderzoeken Binnenland een onderzoek.
Na enkele malen telefonisch en per email contact met hen te hebben gehad, breekt PostNL plots de communicatie af.
Omdat ik geen enkele reactie ontvang op drie emails plaats ik hier op 11 september mijn klacht.
PostNL reageert hier de volgende dag op met het verzoek om een reactie van de afdeling Onderzoeken Binnenland af te wachten en noemt dit een oplossing van mijn klacht.

Inmiddels zijn er 28 dagen verstreken sinds dit verzoek en heeft niemand van deze afdeling of wie dan ook binnen PostNL contact met mij opgenomen.
Bijna 10 weken na verzending is het pakket nog steeds niet boven water en negeert PostNL het feit dat het pakket aangetekend en dus verzekerd is.

Ik zie op deze website regelmatig PostNL medewerkers beweren dat PostNL alleen verantwoordelijk is voor haar eigen sorteer- en verzendproces én dat PostNL geen compensatie kan verstrekken als een pakket niet aangetekend of verzekerd is verstuurd.

Opmerkelijk is dat als een pakket wel gedurende het PostNL sorteer- of verzendproces zoekraakt en dit pakket wél is verzekerd, dat PostNL ook geen enkele verantwoording neemt, maar er voor kiest om dit te negeren.
M.a.w.: je laat een klant extra betalen zodat de zending tot 500 euro is verzekerd, en als het pakket zoekraakt, dan negeer je de klant volledig zodat je niets hoeft uit te betalen.

Klinkt als (verzekerings)fraude, bovenop de diefstal van mijn laptop.
Misschien wordt het tijd om hiervan aangifte te doen…

Uitkering van het verzekerde bedrag.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 11 oktober 2018 om 14:59 geantwoord

Geachte heer Hoff,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de afhandeling van uw onderzoek.
Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik zie in mijn gegevens dat u inderdaad geen reactie meer heeft gekregen na het laatste door u gestuurde e-mailbericht. Ik kan mij dan ook goed voorstellen dat u hier zeer boos van wordt.
Ik heb persoonlijk gebeld met de betreffende afdeling en de behandelaar zal spoedig contact met u opnemen. Mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

PostNL Klantenservice

Heeft op 11 oktober 2018 om 15:03 geantwoord

Beste PostNL Klantenservice,

Bedankt voor de reactie, maar u zult begrijpen dat ik na ruim twee maanden wachten geen enkel vertrouwen heb dat iemand van PostNL contact met mij zal opnemen én deze situatie ook naar tevredenheid zal oplossen.

J. Hoff

Reactie van de melder van de klacht Jerrad H

2 dagen geleden - PostNL Klantenservice, We zijn weer een week verder na uw laatste bericht en wederom heb ik niets van de desbetreffende afdeling enof behandelaar vernomen. Onder 'spoedig contact opnemen' versta ik toch iets anders. Hetzelfde geldt overigens voor 'klantenservice' en 'dienstverlening'. Over een week is het drie maanden geleden dat PostNL mijn aangetekende zending heeft 'kwijtgemaakt'. Dat lijkt me een mooi moment om mijn ervaringen grootschaliger te delen op het internet én tevens serieus te onderzoeken wat mijn juridische opties zijn. J. Hoff

Alle klachten die gemeld zijn door Jerrad H