Klacht: Pakket retour gestuurd zonder de kans te hebben gehad deze op te kunnen halen.

Jan xjgoiiurhfoj op 06 januari 2023 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

22-12-2022 brief in de brievenbus dat het pakket opgehaald kan worden bij Primera. 23-12-2022 ben ik naar Primara gegaan, bleek het reeds retour te zijn gestuurd daar het niet binnen 7 dagen is afgehaald. Gebeld met de klanten service PostNL, die konden er niets meer aan veranderen, het pakket ging weer retour afzender (Tasmanië). Ik moest contact opnemen met de verzender. Ze konden mij niet aangeven waar het pakket nu was, en wie deze dan weer retour gaat sturen?? Onacceptabel dat de melding pakket gereed thuis in je brievenbus wordt gedeponeerd op het moment hij weer retour wordt gestuurd. PostNL gaat deze klacht intern doorzetten naar de bedoelde afdeling, mevrouw aan de lijn kon mij niet aangeven er reactie op komt?

Gewenste Oplossing:

Post alsnog aanbieden, kosten vergoeden indien deze opnieuw moet worden opgestuurd.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Beste klant, Hartelijk dank voor uw bericht op Klacht.nl. Naar aanleiding van uw bericht heb ik geprobeerd telefonisch contact met u op te nemen. Helaas is dit niet gelukt, het opgegeven telefoonnummer is niet correct, vandaar deze reactie. Wat ontzettend vervelend dat onze berichten dat een zending vanuit het buitenland voor u klaar ligt op de locatie niet op tijd door u zijn ontvangen. Omdat wij geen reactie hebben gehad op het verzoek de inklaringskosten online te voldoen, gaat uw zending naar de afhaallocatie en dan kunt u de zending daar tegen betaling ophalen. Omdat dit niet gebeurd is in de tijd die er voor staat is de zending door de locatie meegegeven met de vermelding; retour afzender, niet afgehaald. Het is niet mogelijk in te breken in dit proces en de zending nogmaals aan te bieden. De zending wordt door PostNL retour gezonden naar het land van herkomst. Uw melding is intern doorgezet om te bepalen wat er is misgaan met de berichtgeving en hoe we hierin dan onze service kunnen verbeteren. Hierover krijgt u geen terugkoppeling. Het advies is contact opnemen met de afzender om tot een passende oplossing te komen. Mijn excuses voor het ontstane ongemak. Als u in de toekomst nog vragen heeft, helpen we u graag via postnl.nl/klantenservice. Hier vindt u antwoorden op veelgestelde vragen en leest u hoe u contact met ons kunt opnemen. Met vriendelijke groet, PostNL Consumenten.

Reactie van de melder van de klacht Jan xjgoiiurhfoj

1 jaar geleden - Beste heer/mevrouw, U kunt mij bereiken op 06-38356332. Spijtig genoeg heb ik geen kans gehad inklarings kosten online te voldoen, ook in mijn spam heb ik geen mail kunnen terug vinden. Alvast dank,

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Geachte heer, Naar aanleiding van het door u verstrekte telefoonnummer heb ik contact met u opgenomen en de situatie ook telefonisch met u besproken. Nogmaals mijn excuses dat het is misgelopen met de berichtgeving. Met vriendelijke groet, PostNL Consumenten

Alle klachten die gemeld zijn door Jan xjgoiiurhfoj