Klacht: pakket niet aangekomen

Helena1610 op 16 januari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 29 november heb ik een pakket bij het postagentschap afgegeven. Ik check sindsdien elke dag waar mijn pakket zich bevindt maar iedere keer zie ik een melding “zending niet gevonden”. (alle gegevens worden correct ingevoerd). Ik betaal voor de service Track & Trace maar deze service is niet beschikbaar, Waar is dit pakket? Verstuurd naar vrienden in Roemenië. Ook zij kunnen niets traceren.
Track & Tracecode: 3SKABA0584189

Als het pakket - ongeopend - bij vrienden in Roemenië is aangekomen.

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

6 jaren geleden - Geachte mevrouw van Santen, Uit uw bericht begrijp ik dat uw pakket naar Roemenië niet is aangekomen. Graag informeer ik u naar de huidige status. Volgens mijn gegevens heeft DPD Roemenië uw pakket op 14 januari retour gestuurd naar Nederland. Omdat dit kosteloos gebeurt, gaat het met een lagere prioriteit. De reden van retour zal aangegeven staan op het pakket zelf. Mocht deze reden niet juist zijn, laat het mij dan gerust weten. Volgens mijn gegevens zou u uw pakket op 5 januari weer retour hebben ontvangen. Mocht dat niet zo zijn, kunt u mij dan aangeven wat de inhoud en de uiterlijke kenmerken van dit pakket zijn? Dan zorg ik er voor dat er een onderzoek wordt opgestart. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht

6 jaren geleden - Goeiemiddag PostNL, Vreemd dat het pakket terug is gestuurd uit Roemenie - gister 14 januari - en dat ik het ontvangen zou hebben op 5 januari..... Klinkt niet logisch, toch? Nee ik heb niets retour ontvangen.... de hele Track & Tracecode is van de radar verdwenen daarom had ik ook een klacht ingediend. De inhoud van het pakket bestaat uit chocoladerepen: Milka, Toblerone etc. En een kerstkaart van 2 glazen champagne. Pakket is iets kleiner dan A4 formaat en tja ... 6 of 7 cm dik in mijn gedachte. Dichtgeplakt met breed transparant tape. Gericht aan fam . Filipescu in Campalung. Ze zaten zich er erg op te verheugen. Hoe kan ik nou zorgen dat het wel bij ze aankomt. Laten afgeven op het postkantoor? Op school laten bezorgen? In iedergeval hartelijk dank voor het uitzoeken! Vrienddelijke groeten, Heleen van Santen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 16 januari 2018 om 16:29 geantwoord

Geachte mevrouw van Santen,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik begrijp dat u graag wilt weten waar uw pakket zich bevindt. Aan de hand van de door u meegestuurde track&trace code heb ik gezien dat het pakket retour is gezonden. Ik begrijp dat u het pakket niet terug heeft gekregen. Daarom heb ik u via e-mail een navraagformulier gestuurd. Ik raad u aan dit formulier zo volledig mogelijk in te vullen en terug te sturen. Zodra het formulier door ons is ontvangen wordt een onderzoek gestart en zal de onderzoeksafdeling binnen 12 werkdagen contact met u opnemen over de stand van zaken. Ik hoop uiteraard dat er snel meer duidelijkheid is over de status van uw zending.

Alle klachten die gemeld zijn door