Klacht: Pakket lang bij Departure from inward office of exchange

op 11 mei 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb laatst iets besteld uit Japan wat volgens de tracking code al sinds 30 april 2020 bij inward office of exchange ligt. Er staat nu bijna een week: ‘Departure from inward office of exchange. Wanneer krijg ik mijn pakketje als het toch al in Nederland is? Ik maak mij een beetje zorgen om vanwege de klachten van anderen waar uit kwam dat het pakket teruggestuurd was. Dit is mijn tracking code: RX059251732JP.

Indien het pakket wordt geleverd en ik zou graag meer informatie willen over de duur van de huidige status.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 11 mei 2020 om 08:48 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u graag meer informatie wilt over de status van uw pakket uit Japan. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Door de overheidsmaatregelen tegen het coronavirus en het feit dat er meer pakketten verstuurd worden is het drukker dan normaal. De verwerking van pakketten kan langer duren dan gebruikelijk, ik kan tot mijn spijt niet inschatten wanneer uw pakket afgeleverd zal worden. We doen ons uiterste best alle pakketten zo spoedig mogelijk te leveren.

Ik raad u aan de status in de gaten houden via de website www.internationalparceltracking.com door daar de buitenlandse code (hoeft geen 3S- te zijn) in te vullen samen met uw postcode. Wanneer uw pakket verwerkt is (op dit moment nog niet) verschijnt meer informatie in beeld.

PostNL Klantenservice

Heeft op 13 mei 2020 om 10:29 geantwoord

Ik vind het heel professioneel dat PostNL de tijd neemt om te reageren op mijn klacht. Helaas is de status vann mijn pakket na 2 weken nog steeds niet gewijzigd. Ook is op mijn vraag wat de status ‘Departure from inward office of exchange (sinds 30 april) betekent nog steeds niet duidelijk. Ik heb er uiteraard begrip voor dat door Covid-19 de levertijd langer is, maar het pakket is al op 28 maart verzonden. Ik hoop dat er aanvullende informatie mogelijk is.

Alle klachten die gemeld zijn door SylviaKD