Klacht: Pakket komt niet uit inklaren TNT

op 09 maart 2010 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Omschrijving klacht

Ik heb uit een postpakket met o.a. belangrijke studieboeken met priority naar Nederland laten sturen. Was binnen twee dagen hier en op tracktrace.nl stond de zending als voorgemeld. ‘Wat snel’ dacht ik nog, maar het extra geld dat ik aan de extra snelle verzending kwijt was, bleek dankzij TNT al snel weggegooid geld te zijn. Na een week stond er nog steeds ‘voorgemeld’. TNT had nog niet eens een inklaringsverzoek bij de douane gedaan. Na veel gebel met de doaune en TNT ben ik er achter gekomen dat ze je bij TNT gewoon zitten voor te liegen bij hun zogenaamde klantenservice. Nou nou, wat een service zeg. Eerst zelf je werk niet doen, dan de douane de schuld geven en vervolgens €0,45 per minuut in rekening brengen om de klant zonder echte oplossing 10 minuten later weer te laten ophangen.

We zijn nu bijna 3 weken verder en mijn pakket ligt nog steeds in het TNT magazijn in A’ dam Zuid-Oost. De douane zegt dat ze pakketten met boeken nooit vasthouden en dat ze überhaupt geen pakketten opslaan, maar dat TNT de fijne gewoonte heeft hun eigen achterstand op hen af te schuiven. Feit is dat TNT gewoon hopeloos achterloopt met hun administratie en daar zijn wij als klanten de dupe van. Dus tip van mij als je iets snel nodig hebt, gebruik dan UPS of DHL maar onder geen beding TNT. Extra betalen bij een pakket uit het buitenland voor snellere bezorging heeft geen enkele zin als TNT daarna de binnenlandse distributie moet verzorgen. Je bent dan overgeleverd aan de achterstand die zij op dat moment hebben. En wat ik lees uit klachten op RADAR van 5 jaar geleden is dat nooit anders geweest. Wees dus gewaarschuwd als je iets snel nodig hebt uit het buitenland.

Gewenste oplossing

Als ik mijn pakket, excuses en restitutie van de gemaakte telefoonkosten van dit soepzootje zou krijgen. Zo niet dan wil in ieder geval de kosten van het totale pakket inclusief verzendkosten vergoed zien. Het zou TNT ook sieren om de klanten niet voor te liegen en gewoon eerlijk te zeggen dat de achterstand bij hun ligt in plaats van met de beschuldigende vinger naar de douane te wijzen. Daarnaast mogen ze hun terugbel beloftes wel eens nakomen. Steeds is mij beloofd binnen 72 uur contact met mij op te nemen. U raadt het al, je wordt uiteindelijk nooit teruggebeld.

Reactie van de melder van de klacht Priority

9 jaren geleden - Ik zat in hetzelfde schuitje maar godzijdank heb ik dankzij de vriendelijke medewerkers van het distributiecentrum in Amsterdam vandaag dan wel mijn pakket in ontvangst mogen nemen. Als je een pakket uit het buitenland hebt laten komen, moet je vooral niet bellen met dat 0900 nummer van ze, want de mevrouw aan de andere kant kan feitelijk toch niets anders voor je doen dan een terugbel verzoek naar afdeling inklaringen sturen. Dit levert alleen maar extra frustratie op. Het beste wat je kunt doen is gewoon zelf even contact opnemen met de Afdeling inklaringen tel. 020-5873491 of even een mailtje sturen naar klantenservice-inklaring@tntpost.nl Daarop wordt wel direct actie ondernomen en zij kunnen je ook direct vertellen hoe het met de status van je pakket is. Na veelvuldig met de klantenservice gebeld te hebben zonder resultaat, heb ik zelf maar even naar de afdeling inklaringen gebeld. Werd vriendelijk en kordaat geholpen. Dezelfde dag nog werd het pakket verstuurd. +1 voor het magazijn personeel van het distributiecentrum, -1 voor de 0900 klantenservice

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 18 januari 2011 om 11:00 geantwoord

Er is een reactie naar de klant gestuurd met de vraag of het bericht nog verdere aandacht nodig heeft. Indien nodig kan de klant ons dat laten weten en zullen we alsnog actie ondernemen.

Alle klachten die gemeld zijn door Priority