Klacht: Pakket Bezorgd?

Rosmalen-073 op 03 januari 2023 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vandaag, d.d. 20-12-2022 zou er een pakket door PostNL bezorgd worden. In eerste instantie zou dit laat in de middag plaats vinden, maar in de loop van de middag kregen wij de melding dat dit pas later op de avond zou gebeuren.
18.53 uur kreeg ik de melding op de telefoon, dat het pakket bezorgd zou zijn. BEZORGD ZOU ZIJN?
Bezorgd? Nou niet hier hoor.
Helaas geen contact meer met de klantenservice op kunnen nemen, maar dit is natuurlijk wel weer heel erg raar.
Ik heb er begrip voor dat er eea verkeerd kan gaan in deze drukke tijden, echter dat je een melding krijgt dat het pakket bezorgd zou zijn, kan mijn inziens niet gebeuren.

Gewenste Oplossing:

In ieder geval dat ons pakket bezorgd word. Zou fijn zijn als pakketdienst/bezorgdiensten eerder op hun vingers getikt zouden kunnen worden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Beste Klant, Bedankt voor uw bericht. Ik lees dat u uw zending niet heeft ontvangen. Sorry hiervoor, ik snap dat u hier meer over wilt weten. Volgens de bezorger is de zending bezorgd op het vermelde adres. Mijn advies is om bij buren en huisgenoten na te vragen of zij uw zending hebben aangenomen. Is dat niet het geval? Dan wil ik u vragen nog 2 werkdagen te wachten. Vaak komt een zending binnen korte tijd alsnog bij de juiste persoon terecht. Heeft u na 2 dagen niks ontvangen? Neem dan contact op met de afzender. De afzender heeft gekozen voor een verzending waarvoor niet hoeft te worden getekend, wij kunnen dus niet zien wie de zending heeft ontvangen. Als u in de toekomst nog vragen heeft, helpen we u graag via postnl.nl/klantenservice. Hier vindt u antwoorden op veelgestelde vragen en leest u hoe u contact met ons kunt opnemen. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Rosmalen-073

1 jaar geleden - Beste PostNL Klantenservice, Allereerst dank voor uw reactie, maar .... Is dit niet de omgekeerde wereld? Wij betalen extra geld voor bezorging op ons adres!!! Wij hebben het pakket NIET ontvangen, terwijl de afzender wel gewoon de juiste adresgegevens heeft, m.a.w. het pakket is verkeerd afgeleverd! Bij de buren is het niet afgeleverd. Is het nu de bedoeling dat wij zelf de hele straat/wijk afgaan, om te achterhalen waar het pakket gebleven is, of is het niet aan de bezorgdienst om dit te proberen achterhalen? U ontvangt juist geld voor deze dienst. Enige tijd geleden kregen wij een zending bezorgd via DHL, en de bezorger was niet langs geweest, maar wij kregen de melding dat wij niet thuis waren, en dat het pakket afgeleverd zou gaan worden bij een pick-up point. Wat waren wij blij, dat dit pakket via PostNL bezorgd zou gaan worden, want daar gaat het wel goed .... althans, dat dachten wij!!! Dus PostNL, zeer ontevreden met jullie geboden dienst, en nog meer ontevreden met de oplossing, welke jullie aanbieden. Ow ja, het pakket nummer is trouwens Track trace-code 3SIUMH4177320, mochten jullie toch nog proberen te achterhalen waar dit pakket is gebleven. Groet; Eric

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Beste klant, Hartelijk dank voor uw bericht. Naar aanleiding van uw bericht heb ik geprobeerd telefonisch contact met u op te nemen. Helaas is dit niet gelukt, vandaar deze reactie. Ik kan mij voorstellen dat u graag wil weten waar uw zending zich bevindt. Op basis van uw eerdere bericht is er een melding uitgezet naar naar het depot vanwaar uit de bezorging plaats vindt. Vaak zien we dat er een reactie plaats vindt en u uw pakket dan inmiddels alsnog heeft ontvangen . Mocht u de zending niet hebben ontvangen dan is altijd het advies om contact op te nemen met de afzender. Deze kan met u tot een passende oplossing komen en de melding ook doorgeven aan PostNL Omdat er gekozen wordt voor een zending waarvoor niet getekend hoeft te worden is het voor ons niet te controleren wie de zending heeft ontvangen. Mijn oprechte excuses voor het ontstane ongemak. Als u in de toekomst nog vragen heeft, helpen we u graag via postnl.nl/klantenservice. Hier vindt u antwoorden op veelgestelde vragen en leest u hoe u contact met ons kunt opnemen. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Rosmalen-073