Klacht: Pakket beschadigd

op 11 februari 2019 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Afgelopen week een pakket besteld 360 euro wat aangetekend is verstuurd bij aankomst zat er een sticker op met de tekst : Helaas us uw poststuk incompleet en of beschadigd wij hebben uw poststuk hierna opnieuw dichtgemaakt zinder de inhoud te bekijken excuses voor het ongemak

Na gebelt te hebben met de klantenservice willen zij niks voor mij betekenen omdat de track and dtrace code niet gevonden kan worden
Graag zou ik geholpen worden door post nl

Als ik 120 euro vergoed krijg

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

3 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw,Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over uw zending die beschadigd is aangekomen. U heeft hier geen 3S-code van waardoor we niets voor u konden betekenen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.Ik wil u ten eerste excuses aan bieden voor het feit dat u de zending beschadigd heeft ontvangen. Om te kunnen nagaan wat de mogelijkheden zijn, hebben we inderdaad een track en tracé code nodig. Aan de hand daarvan kunnen we nagaan hoe het pakket was verzonden en wat we verder voor u kunnen betekenen. Of was het pakketje als briefpost verzonden?Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.Wanneer het wel als pakket is verzonden en u heeft geen 3S-code, dan kunt u die het beste bij de afzender opvragen. Daarnaast raad ik u sowieso aan om de schade bij de afzender te melden en foto’s te maken van de beschadiging en van de verpakking.Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog andere vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.Met vriendelijke groet,PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Rubenvaneekeren

3 maanden geleden - Goedenmiddag mijn track and tracé nummer is CE377603266BE

Bericht van PostNL

3 maanden geleden - Geachte heermevrouw,Hartelijk dank voor uw reactie. Graag zou ik nog wat extra informatie van u ontvangen.Hoe heeft u het pakket ontvangen? Is het bij u in de brievenbus bezorgd, of is het bij u aan de deur aan u overhandigd? Wie is de afzender van het pakket? Begrijp ik goed dat het pakket uit het buitenland afkomstig is? Was het pakket volledig leeg of is de inhoud beschadigd? Hoe was de zending verpakt en wat was er precies zichtbaar aan schade?In afwachting van uw reactie.Met vriendelijke groet,PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Rubenvaneekeren

3 maanden geleden - Ik heb het pakket gekregen via een van julie koeriers ivm het een pakket is en te groot voor de brievenbus nadat ik een handtekening gezet had zag ik dat heel de doos kapot was en weer dicht getapet was de afzender is een kennis van mij uit België de inhoud van het pakket was wel volledig maar beschadigd de zending was heel goed verpakt met papier en lucht zakjes de schade die zichtbaar was is dat de helft van de doos onvruchtbaar is en weer vast getapet is ik zou graag een schadevergoeding ontvangen mvg Ruben van eekeren

Heeft op 11 februari 2019 om 15:44 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Spijtig om te horen dat het pakket zo beschadigd is aangekomen. Omdat u aangeeft dat het wel via PostNL is afgeleverd ondanks dat de code niet te traceren is raad ik u aan de beschadiging te melden via de afzender. De afzender kan als opdrachtgever van de zending bij de postorganisatie in het land van herkomst een klacht registreren en bij een verzekerd pakket de schadeprocedure starten.

Ik raad u ook aan om foto's te maken van de inhoud en de verpakking waarbij de beschadiging goed te zien is. Die zal de afzender nodig hebben bij de schadeprocedure. Sorry dat ik u hier niet rechtstreeks mee kan helpen.

PostNL Klantenservice

Heeft op 11 februari 2019 om 15:45 geantwoord

Het pakket is door post nl beschadigd geraakt zoals er op de sticker vermeld staat maar ze schuiven de schuld af naar België

Alle klachten die gemeld zijn door Rubenvaneekeren