Klacht: Opengemaakte enveloppe zonder inhoud ontvangen

op 23 maart 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

20-03-2020 een opengemaakte envelop ontvangen. Volgens afzender bestaat de inhoud over de uitslag van uitgevoerd dna onderzoek. Tijdens de bezorging van de post waren wij niet thuis. Bezorger moet volgens mij ook hebben geconstateerd dat het een open envelop betrof. Onderzoeksresultaat is voor mij zeer belangrijk. Afzender is huisartsenpraktijk Kalsbeek te Stien

Ben alleen tevreden wanneer het verzonden DNA uitslagonderzoek terecht is.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

7 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

7 dagen geleden - Geachte mevrouw,Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de levering van uw post. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.Uiteraard niet fijn om post open te ontvangen. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:- Zat er een excuus brief bij de envelop; - Was de beschadiging aan de envelop duidelijk zichtbaar van de buitenkant; - Hoe zag deze beschadiging eruitZodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.Met vriendelijke groet,PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Joukje Jonkman

7 dagen geleden - Er was geen excuusbrief bij de post gevoegd. De envelop was zonder inhoud. Het betreft hier een dan onderzoeksresultaat welke wij dus niet kunnen bestuderen. Daarom vinden wij dit ook zeer kwalijk. De beschadiging van de envelop is duidelijk zichtbaar. Hij stond gewoon open tussen de andere poststukken. Je kunt duidelijk zien dat de envelop open is gemaakt. Voor de goede orde zij nog vermeld, dat het stapeltje ontvangen post in ons bezit is zoals wij het in onze brievenbus hebben ontvangen. Indien u wenst kunt u de poststukken komen bekijken.

Reactie van de melder van de klacht Joukje Jonkman

7 dagen geleden - Uw mail met de tekst, Hoera, uw klacht is in behandeling genomen, vind ik ongepast. Het betreft een dna onderzoeksresultaat, hetgeen voor ons zeer belangrijk is. De zeer persoonlijke gegevens liggen dus ergens op straat! Inmiddels de resultaten bij onze huisarts opgevraagd. Voor ons geen hoera stemming voor wat betreft uw postafhandeling.

7 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 23 maart 2020 om 14:24 geantwoord

Geachte mevrouw,

Bedankt voor uw reactie. Allereerst mijn excuses dat de inhoud van uw post is beschadigd. Als wij beschadigde post aantreffen, dan voegen we een brief met onze excuses toe aan uw postzending. In uw geval is dit per ongeluk niet gebeurd, ook bied ik hiervoor mijn excuses aan.

De kwaliteit van uw postbezorging staat bij ons voorop. Daarom wil ik u graag bedanken voor uw melding, hierdoor zijn wij in staat om onze dienstverlening voortdurend te verbeteren

Wij zullen uw klacht bespreken met de betrokken postbezorger om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen. U ontvangt verder geen terugkoppeling over uw klacht.

Voor vervanging raad ik u aan om contact op te nemen met de afzender. Zij kunnen dan ook een klacht hierover bij ons indienen als afzender, dan kan er ook gekeken worden of er een onderzoek naar de inhoud gestart kan worden.

De mail die u heeft ontvangen wordt overigens niet door ons verzonden, maar door Klacht.nl zelf, zodra wij een klacht in behandeling nemen. Hier kan ik helaas niet veel aan doen.

PostNL Klantenservice

Heeft op 23 maart 2020 om 14:27 geantwoord

De privégegevens liggen nu ergens. Dit is voor ons een geen prettig idee. Vooral om dat het hier gaat om medische gegevens.

Alle klachten die gemeld zijn door Joukje Jonkman