Klacht: Ongeautoriseerde wijziging bezorgingsvoorkeur en verzoek tot herstel naar PostNL-punt Valkenier

autar1977 op 16 januari 2024 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik schrijf u weer betrekking tot een eerdere klacht die ik heb ingediend over mijn bezorgingsvoorkeur bij PostNL, waarbij ik mijn pakketten graag bij het PostNL-punt Valkenier in Den Haag wil laten bezorgen.

Eerder had ik mijn bezorgingsvoorkeur succesvol gewijzigd via de website van POSTNL om mijn pakketten bij het PostNL-punt Valkenier standaard te laten afleveren. Deze wijziging was van groot belang voor mij, gezien mijn pakketten ongevraagd bij mijn buren werden bezorgd, zelfs wanneer ik thuis was. Ik heb deze voorkeur ook in POSTNL systeem vastgelegd ook vanwege ongewenste situaties met de postbode.

Ik was verheugd te constateren dat deze voorkeurswijziging gedurende enkele maanden effectief werd toegepast en mijn pakketten werden keurig bij het PostNL-punt Valkenier afgeleverd. Echter, tot mijn teleurstelling heeft PostNL zonder enig overleg mijn afhaallocatie gewijzigd naar een ander PostNL-punt, namelijk DeliMart in ‘s-Gravenhage. Deze locatie is aanzienlijk verder weg en voldoet niet aan mijn voorkeuren.

Ik begrijp dat er soms operationele redenen kunnen zijn voor wijzigingen, maar het ontbreken van communicatie hierover is frustrerend en belemmert mijn mogelijkheid om mijn pakketten op een gemakkelijke en efficiƫnte manier af te halen. Bovendien lijkt het niet mogelijk te zijn mijn locatievoorkeur opnieuw te wijzigen naar het gewenste PostNL-punt Valkenier.
Ik doe een dringend beroep op uw begrip en medewerking om deze kwestie op te lossen!

Gewenste Oplossing:

Ik stel voor dat de bezorgingsvoorkeur onmiddellijk wordt hersteld naar het oorspronkelijk gekozen PostNL-punt Valkenier in Den Haag. Daarnaast vraag ik om een betere communicatie over eventuele toekomstige wijzigingen in mijn bezorgingsvoorkeur, met inachtneming van mijn wensen en behoeften als klant.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

11 maanden geleden - Hallo, Bedankt voor je bericht. Elke dag doen onze post- en pakketbezorgers hun uiterste best om alle post en pakketten op tijd te bezorgen. Heb je vragen, wil je met ons in contact komen of wil je een klacht indienen? Op www.postnl.nl/klantenservice geven we antwoord op veelgestelde vragen en kom je met ons in contact. We staan voor je klaar. Tot snel! De klantenservice van PostNL

Reactie van de melder van de klacht autar1977

8 maanden geleden - Ik ben nog steeds teleurgesteld dat mijn pakket bij de buren wordt afgeleverd, zelfs als ik thuis ben! Bovendien heb ik meerdere malen een klacht ingediend die niet serieus wordt genomen. Ik wil graag zelf kunnen kiezen waar mijn pakket wordt bezorgd, in plaats van dat ik een standaard ophaallocatie op veel verdere afstand van mijn adres voor mij gekozen wordt. Ik hoop dat jullie mijn feedback serieus nemen en hier actie op ondernemen in plaats van niets te doen! Streepjescode 3SYRTP007371321

Alle klachten die gemeld zijn door autar1977