Klacht: Inklaringskosten

op 13 juni 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Afgelopen tijd is het mij nu al twee keer overkomen dat ik voor een pakket uit het buitenland van tussen de 20 en 25 euro een, naar mijn mening veel te hoog, bedrag aan inklaringskosten betaal van 18 euro. Wat mij betreft staat dit niet in proportie met het aankoopbedrag van het product en is dit ook een veel te hoog percentage aan invoerbelasting.

Gewenste Oplossing:

Bij terugstorting van een deel van het bedrag enof toezegging op het herzien van de handelswijze

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 13 juni 2018 om 16:05 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer De Wit,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik begrijp dat u het niet eens bent met de inklaringskosten die zijn berekend voor uw pakketten uit het buitenland. Graag geef ik u een toelichting.

Als uw pakket afkomstig is uit een land buiten de Europese Unie dan kan het zijn dat u extra kosten moet betalen. De kans op deze kosten is alleen aanwezig indien het gaat om een aankoop met een waarde hoger dan 22 euro. Afhankelijk van de waarde van de zending doet PostNL een douaneaangifte en berekenen we de verschuldigde invoerrechten en btw bij invoer. Niet alle zendingen worden gecontroleerd, dit gebeurt steekproefsgewijs, het is echter niet mogelijk het pakket te ontvangen zonder deze kosten te betalen of slechts een deel ervan. Indien u de zending weigert zal het pakket retour gaan naar de afzender en hoeft u de kosten uiteraard niet te voldoen. Voor een vergoeding van uw aankoop en de bijkomende kosten adviseer ik u in dat geval contact op te nemen met de afzender van het pakket. Ik raad u aan de website https:www.postnl.nlontvangenpakket-ontvangenpakket-uit-het-buitenland te raadplegen voor meer informatie.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https:www.postnl.nlklantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door Jonas de Wit