Klacht: Geen of nauwelijks brievenbuspost

op 12 augustus 2019 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Wij wonen nu 3 jaar op het huidige adres 3078NR en het tweede flat op postcode 3078NA de bezorging van de post is nooit zo slecht geweest als hier op dit adres, bij navraag bij de andere bewoners en wat blijkt deze zitten ook al te mopperen en te schelden dat er geen post op tijd of helemaal niet bezorgd wordt dus zitten ook met hetzelfde probleem.
Na een klacht te hebben gemeld aan Post NL kwamen ze met vragen welke poststukken wij zouden missen en op welke datums ik dit had verwacht waarop ik antwoordde dat weet toch niemand van wie en wanneer je dit had verwacht je weet bijvoorbeeld niet wanneer men een factuur of acceptgiro binnen krijgt van een instantie wel dat ik een geboortekaartje mist van mijn kleindochter die heb ik tot heden nog niet mogen ontvangen als Opa zijnde maak je toch een slechte indruk tegenover je kinderen wat betreft overige bewoners rondom mij heen mist veel condoleance kaartjes die niet waren bezorgd.
Het kan ook zijn dat de poststukken in een grote kliko verdwijnt i.p.v. in de juiste brievenbus waar ze zouden horen net als de bezorger die op het nieuws was van Sandd die begroef het in het bos.
Tevens hebben wij een klacht ingediend over de bezorger wij gaan ervan uit dat deze toch wel zich representatief moet kleden en zich moet verzorgen als hij zich uitgeeft voor een bedrijf als Post NL, wij vragen ons wel af of dit weleens gecontroleerd zou worden door managers of iets ze krijgen toch zeker wel een functioneringsgesprek met hun opdrachtgevers.

Wij en ook uiteraard de overige bewoners rondom ons heen zouden het zeer prettig vinden als de bezorger vervangen zou kunnen worden en dat hij zijn werk eens serieus zou nemen, en dat onze post zoals het zou horen ook daadwerkelijk in onze brievenbus terecht zou kunnen komen en zeker dat Post NL hier een onderzoek voor zou opstarten.
Tenslotte lopen de bezorgers uit naam van Post NL en zij lopen ook met zeer belangrijke poststukken dit moet men toch hoog houden anders verdwijnt het straks helemaal uit het straatbeeld...

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 12 augustus 2019 om 09:50 geantwoord

Geachte heermevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de postbezorging in uw wijk. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Uit uw bericht begrijp ik dat u en uw buren weinig tot geen post ontvangen. Ik kan mij voorstellen dat u zich hier zorgen over maakt. Om uw klacht door te geven, hebben wij wel echt bepaalde informatie van u nodig. Zo moeten wij weten van welke afzender(s) u post mist en wanneer de post bezorgd had moeten worden. Ook willen wij graag weten of de afzender wel gebruik maakt van PostNL. Zakelijk post wordt namelijk ook vaak door andere post organisaties bezorgd en hoeft dus niet altijd door PostNL bezorgd te worden. Mocht u niet aan deze informatie kunnen komen, dan kan ik uw klacht niet in behandeling nemen. Uw buren kunnen zelf contact opnemen met PostNL als zij klachten hebben omtrent de postbezorging.

U kunt eventueel onze PostNL app downloaden en zich aanmelden voor Mijn Post. U krijgt via deze app te weten wanneer er post naar u onderweg is. Zo kunt u dus makkelijk bijhouden of er daadwerkelijk post naar u onderweg is.

PostNL Klantenservice

Heeft op 12 augustus 2019 om 13:29 geantwoord

Dat heb ik ook duidelijk uitgelegen wij weten niet precies van wie de post afkomstig is maar ieder geval een geboortekaartje uit Rozenburg (zh) van mijn dochter op 30 juli 2019.
Wat betreft die APP van Post NL staat er weleens een brief vermeld en later gewoon weer weggehaald dus dat is ook niet echt betrouwbaar.
Elke week reclamefolder van Albert Heijn deze wordt apart bezorgd door de Post NL ook deze komen niet iedere week bij ons in de brievenbus of veel te laat (dagen).
Facturen ontvangen wij ook te laat waardoor wij in de problemen komen dus een echte oplossing die door Post NL geboden wordt zijn we niet mee eens, ook wordt er niets gezegd over de bezorgers zelf worden deze wel gecontroleerd??

Alle klachten die gemeld zijn door Chris van Heusden