Klacht: Bezorger belt standaard niet aan en bezorgd pakketten bij buren

Jolanda550 op 13 juni 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Dit probleem is al een aantal jaren aan de gang. De bezorger dumpt pakketjes bij buren en belt niet aan. Zo ben ik ook al een kerstcadeau kwijt geraakt. Vanmiddag voor Jan doedel op pakketje gewacht en er wordt nu gewoon aangegeven dat de bezorger mij gemist heeft.

De klacht al eerder bij Postnl opgevoerd en vanmiddag weer. De volgende bezorgmomenten ben ik niet thuis. Nu moet ik bijbetalen voor bezorging ’s avonds of het pakket gaan ophalen.

Gewenste Oplossing:

Bezorging zoals het hoort. Het zou netjes zijn geweest als Post.nl had aangeboden om het pakket 's avonds te bezorgen niet de klant de dupe laten worden.

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 13 juni 2017 om 12:57 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Jille,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. U geeft aan dat de bezorger regelmatig niet aanbelt en pakketjes bij buren dumpt. Dit is uiteraard niet de bedoeling, ik kan me voorstellen dat u hier erg teleurgesteld en boos over bent. Graag geef ik u een toelichting.

Aan de hand van de door u verstrekte gegevens zie ik dat u reeds via een ander kanaal contact met onze klantenservice heeft opgenomen. Uw melding is doorgegeven aan de leidinggevende van de bezorgafdeling en die heeft de betreffende bezorger inmiddels aangesproken. Naar aanleiding hiervan geeft de bezorger aan op een andere dag nogmaals bij u langs te zijn geweest en toen te hebben geconstateerd dat de bel niet werkte. Door middel van de track&trace informatie zie ik dat u het pakket inmiddels in uw bezit heeft. Mijn excuses voor alle overlast die u heeft ondervonden.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Met vriendelijke groet,
PostNL

Jolanda550

Heeft op 14 juni 2017 om 16:04 geantwoord

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

Ik begrijp niet waarom de bezorger het pakket nogmaals aangeboden heeft. Ik had immers aangegeven dat ik het op een ophaalpunt wilde ophalen, omdat ik op een volgend bezorgtijdstip niet thuis zou zijn. Uiteindelijk is het pakket ook nog eens op een ander ophaalpunt gebracht dan ik had aangegeven, waardoor ik ook nog eens parkeergeld kwijt was.

Postnl doet niet aan het bezorggedrag van de bezorger. Ik begrijp niet waarom Postnl de smoes van de bezorger accepteert (dat hij het nog een keer heeft aangeboden en de bel het niet doet). Dit gedrag duurt al jaren. Postnl gaat ook niet in op het feit dat zij de klant de dupe laten worden. Zij bieden immers niet aan om het pakket 's avonds te bezorgen.

Alle klachten die gemeld zijn door Jolanda550