Klacht: Betaald om pakket terug te sturen maar pakket niet verstuurd

Peeze op 06 januari 2023 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Bij readshop, Langestraat 19 in Delden een pakket aangeboden om terug te sturen naar Voordeelvanger.
Kreeg een verzendlabel, maar er moest opnieuw betaald worden omdat er kennelijk een storing optrad. Het pakket is uiteraard verzonden, maar ik heb hiervoor tweemaal € 5,95 betaald.
De bedragen zijn op 2 januari jl afgeschreven van mijn 11 uur. Barcode 3SXHJJ987595903
Bovenaan staat nog een nummer 166279NG01
166279 hopelijk kunt u het bedrag terug storten op het bankrekeningnummer t.n.v. W.M. Cornelisse

Gewenste Oplossing:

Terugstorting van het bedrag dat onterecht betaald is

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Beste klant, Hartelijk dank voor uw bericht op Klacht.nl. Ik lees dat u betaald heeft voor uw verzendlabel, maar op het PostNL-punt bleek dat deze niet werkt. Sorry hiervoor, ik begrijp dat u hier graag een gepaste oplossing voor wilt. Naar aanleiding van uw bericht heb ik geprobeerd telefonisch contact met u op te nemen. Helaas is dit niet gelukt, vandaar deze reactie. Ik heb nog wat verdere informatie nodig om uw melding compleet te maken. Zou u deze gegevens willen sturen? Graag ontvang ik van u: - de barcode van het niet gebruikte verzendlabel. Ik zie ook dat uw IBAN-nummer en de tenaamstelling van de rekening in uw bericht vermeld staan. Ik adviseer u om deze informatie uit uw bericht te verwijderen zodat de informatie niet openbaar op deze website staat. Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Peeze

1 jaar geleden - Dank voor uw bericht. De barcode van het niet gebruikte verzendlabel is 3SXHJJ987595903 D.d 02-01-2023

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 06 januari 2023 om 15:08 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw reactie. U geeft hierin de barcode van het verzendlabel welke u niet kon gebruiken. Graag reageer ik op uw bericht.

Het door u gebruikte verzendlabel is door de winkel waar u de zending aan retour wilt sturen verstrekt. Als u hiervoor betaald heeft dan is dat aan hun geweest en niet aan ons. Wij kunnen u niet vergoeden voor een verzendlabel welke u niet bij ons heeft gekocht.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze klantenservice via www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,
PostNL Klantenservice

Peeze

Heeft op 10 januari 2023 om 22:42 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Ben vandaag weer naar de readshop in Delden geweest (postnlvestiging), en daar heb ik uw bericht laten lezen. De reactie daar was; u heeft wel aan ons betaald voor uw niet verzonden pakket en dat geld gaat naar PostNL dat kunnen wij niet uitbetalen dat moet PostNL doen. Graag wil ik nu € 5,95 terug van u !

Reactie van de melder van de klacht Peeze

1 jaar geleden - Ik wil nu gewoon het geld terug omdat er gèèn verzending voor gedaan is punt uit !

Alle klachten die gemeld zijn door Peeze