Klacht: PostNL weer eens te laat

op 11 juni 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik bestel veel via internet.
Bij andere bedrijven gaat dat goed, als deze zeggen dat het op een bepaalde tijd afgeleverd wordt is dat ook zo.
Bij de PostNL is het heel vaak maar afwachten, als je dan weer op hun track trace kijkt omdat ze te laat zijn is het weer een dag verder geschoven.
Heb je weer dingen uitgesteld omdat de bestelling binnen komt en je wilt beschikbaar zijn zodat de bezorger niet voor een dichte deur staat .
En soms heb je dat gewoon nodig.

Als je de PostNL belt hebben ze het over een verwachte afleveringsdatum, dat is lekker. Soort Spaanse mañana mentaliteit.

Als de PostNL eindelijk zijn afspraken na komt.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 11 juni 2018 om 14:39 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw melding op Klacht.nl. In uw bericht geeft u aan dat uw pakketten regelmatig niet binnen het aangegeven tijdvak worden aangeboden en dat de bezorging zelfs is uitgesteld naar de volgende werkdag. Ik kan me voorstellen u hier niet blij mee bent. Graag geef ik u een toelichting.

Op internet en in de app wordt het verwachte tijdstip van bezorging aangegeven. Dit tijdstip wordt gebaseerd op eerdere recente aflevertijdstippen in uw wijk. De pakketbezorger is echter wel afhankelijk van de dagelijkse planning en eventuele bijzonderheden of afwijkingen in de route, het tijdvak is altijd een indicatie. Het kan voorkomen dat een zending eerder of later wordt aangeboden dan de indicatie. We controleren zelf de daadwerkelijke aflevertijdstippen en ondernemen actie waar dat nodig is. Pas zodra de status van een zending verandert naar ‘sorteercentrum’ en ‘onderweg’ kunt u het pakket dezelfde dag verwachten. We streven er uiteraard naar alle pakketten op de gewenste bezorgdag te bezorgen, dit is echter geen garantie. Een enkele keer kan er tijdens het sorteer- of bezorgproces vertraging ontstaan waardoor de bezorging die dag niet haalbaar is en uitgesteld moet worden naar de volgende werkdag. Ik ga er vanuit dat u de betreffende pakketten inmiddels in ontvangst heeft kunnen nemen.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL of indien u het pakket nog niet in uw bezit heeft dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https:www.postnl.nlklantenservice

Heeft op 11 juni 2018 om 14:42 geantwoord

Pas een bericht sturen als het pakket daadwerkelijk gegarandeerd die dag bezorgd wordt, anders zit je elke keer voor niets te wachten.

Alle klachten die gemeld zijn door musixman