Klacht: PostNL vraagt geld voor het vernielen van het Sinterklaascadeau van de kleine…

op 13 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Dank PostNL voor het verzieken van pakjesavond voor Dianta. Onze kleine meid had iets leuks op TV gezien, een glow in the dark racebaan met alles erop en eraan, tunnels, huizen, bomen etc. Ze is vastbesloten en wil verder niets anders. Omdat betreffend artikel hier in Nederland alleen in de uitgeklede versie te krijgen is zonder tunnels e.d., een mooie uitgebreide versie besteld via AliExpress. Over de afhandeling van Ali niet te klagen. Direct verzonden en het hele traject mooi online te volgen. Tot het moment van overdracht aan PostNL. En ja hoor… die pikten het pakketje eruit. In principe geen punt. Dat we invoerkosten moeten betalen vinden we geen enkel probleem. Voor de racebaan hebben we € 29,31 betaald incl. Verzendkosten. Btw bedraagt zoals verwacht dan ook € 6,17. Geen enkel punt…. PostNL vind het echter heel normaal afhandelingskosten op te voeren hoog € 13,- Met andere woorden, we konden het pakket ophalen bij het postkantoor tegen betaling van € 19,17. Betaalden we die kosten niet, dan zou het pakket terug gestuurd worden naar Verweggistan en waren we ons geld sowieso kwijt. Alleen dat al ruikt naar afzetterij en afpersing.

Maar goed… had het daarbij gebleven had ik me een beetje boos gemaakt maar verder niet. Maar wat nu gebeurd is gaat alle perken te buiten. Je moet weten dat complete afhandeling door PostNL zelf uitgevoerd wordt. Daar komt geen douane aan te pas. Vertrouwt PostNL een pakket niet wordt het opengemaakt. Zo kennelijk ook deze onschuldige racebaan. Het is duidelijk zichtbaar dat de verpakking open is geweest. Er ontbreken nu een aantal onderdelen waardoor de racebaan niet meer compleet is. De handleiding ontbreekt, twee auto’s, boompjes, benzinestation en een setje tracks.

Ik heb gebeld met PostNL. De eerste medewerker zou het uitzoeken maar verbrak vervolgens de verbinding. De tweede durfde me wel te woord te staan. Er komt geen vergoeding. Afhandelingskosten zijn standaard ongeacht de waarde van een pakket ???? En dat ze het pakket gemold hebben en onbruikbaar hebben gemaakt interesseert ze niet. Ze hebben me willens en wetens €19,17 laten betalen voor het vernielen van mijn pakket.

Kortom… ik ben € 50,- kwijt en heb nog de felbegeerde Glow in the dark racebaan niet voor Dianta.

Dank jullie wel PostNL voor het vergallen van het Sinterklaasfeestje….

Vermindering van de € 13,- afhandelingskosten en vergoeding/vervanging van de ontbrekende onderdelen.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 20 december 2017 om 12:06 geantwoord

Geachte mevrouw de Gier,

Uit uw bericht begrijp ik dat uw zending beschadigd is aangekomen. Ik kan me voorstellen dat u hierover ontevreden bent.

De afzender is verantwoordelijk voor de wijze van verzending en een goede verpakking. Daarom wil ik u vragen om contact op te met de afzender voor een gepaste oplossing. Ik maak voor u een registratie om vast te leggen dat u de schade bij ons heeft gemeld. Uw melding wordt besproken met de betreffende medewerker(s), om herhaling te voorkomen. U ontvangt hiervan geen verdere reactie, maar wij gebruiken uw klacht om onze dienstverlening verbeteren.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice.

Heeft op 20 december 2017 om 13:24 geantwoord

Het pakketje is door PostNL open gemaakt. Daarna is niet alles terug in de verpakking gegaan. Dit is een probleem veroorzaakt door PostNL.

Alle klachten die gemeld zijn door ChristenMarike