Klacht: PostNL – verzekering is wassen neus …SCHANDE!

op 16 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Pas geleden raakte PostNL drie aangetekende verzendingen kwijt binnen 2 maanden. Met 3 x betaalde factuur. Kat in het bakje zou met zeggen. Niet bij PostNL. Eerst dien je nog met de hand een uitgebreid formulier in te vullen. Ik had foto’s van de objecten.

Voor enige vorm van retourbetaling, wilde PostNL een zgn. INKOOPfactuur. Dat is met medewerkers en inkoop/bewaar van grote aantallen natuurlijk nooit mogelijk.
Maar stel dat je als antiekhandelaar 5 jaar geleden een mooie koop op een snuffelmarkt hebt gedaan. Dan heb je geen inkoopfactuur maar wel het product verkocht voor bijv. 1000 Euro.

Ik gok dat 99% geen inkoopfactuur tevoorschijn kan krijgen. Bovendien het gaat er om wat de klant er voor betaald heeft, dat is de waarde, en die staat op de verkoopfactuur. Ik heb zelfs mijn portokosten niet retour gekregen(!).

Dit schreef letterlijk PostNL mij retour:

‘Mijn collega’s gaan een onderzoek uitzetten naar de bovengenoemde zendingen, het is van belang wanneer zij om gegevens vragen dat deze zo compleet mogelijk aangeleverd worden.
Wanneer je niet beschikt over een inkoopfactuur, kan je dit aangeven met gegronde redenen. Er zal dan uitgegaan worden van de verkoopfactuur minus 40% excl BTW.’

SCHANDE! (En een hoop werk voor niets, letterlijk.)
PostNL ‘antwoord’:
‘oplossing’:
De oplossing van PostNL

Geachte heer B., Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat er onlangs 3 aangetekende zendingen van u zijn kwijtgeraakt. Mijn oprechte excuses hiervoor. Graag reageer ik op uw bericht. Omdat u aangeeft dat u een contactpersoon heeft voor deze gevallen ga ik er vanuit dat u een zakelijke klant bij ons bent.

Tot mijn spijt heb ik geen inzage in deze accounts en kan ik u hier geen informatie over geven. Ik raad u aan contact op te nemen met de verantwoordelijke contactpersoon of met de klantenservice van onze zakelijke afdeling via https://www.postnl.nl/klantenservice/#/Zakelijk Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/ Met vriendelijke groet, PostNL

Contactpersoon is:
Gwendolyn van B.
Sales Representative
Post NL Paketten

Mijn antwoord:

Van het kastje naar de muur. De zakelijke afdeling van PostNL heeft gerekt, gedemotiveerd en heeft er voor gezorgd dat PostNL een soort woeker-verzekering heeft. Een wassen neus verzekering.

Ik ben geheel niet tevreden want bij PostNL is dit al een keer uitgekauwd, en ik voel mij opgelicht door PostNL. Zij maken mijn spullen zoek, en geven zelfs de porto van de verzekerde zending geeneens retour. Ik probeer zo veel mogelijk PostNL te mijden door een ander pakketbedrijf te kiezen..

Ik wil graag het geld retour wat de klanten voor mijn waren betaald hebben. Daar is een verkoopfactuur, e-mail en betalingen van een bewijs.
Ik word nu van het kastje naar PostNL gestuurd, waar alles al is beklonken van hun zijde. Schande....

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 22 december 2017 om 13:07 geantwoord

Geachte heer Buis,

Het spijt me om te vernemen dat u niet tevreden bent met onze dienstverlening.

Uit uw bericht maak ik op dat u gebruik maakt van een zakelijke dienst van PostNL ook in mijn systeem staat u als zakelijke klant geregistreerd. PostNL Zakelijk reageert niet op deze website. Ik wil u adviseren om nogmaals contact op te nemen met PostNL Zakelijk indien u nog vragen of opmerkingen heeft omtrent deze kwestie. Ik kan u hierbij niet van dienst zijn ik werk op de particuliere afdeling van PostNL.

U kunt de contactgegevens hier terug vinden; https://www.postnl.nl/klantenservice/#/Zakelijk

Heeft op 22 december 2017 om 13:20 geantwoord

Van het kastje naar de muur...

Alle klachten die gemeld zijn door Fred Buist