Klacht: Postnl verandert een bezorgadres en wil het niet corrigeren

op 21 juni 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Bij een zending van een pakket uit Frankrijk is abusievelijk een nulletje te veel in de postcode terecht gekomen. Alle andere adresgegevens zijn correct. Omdat in Nederland de postcodes 4 cijfers hebben moet dit dus geen grote opgave zijn; ook PostNl beschikt over postcode-gegevens van heel Nederland. Nee dus, Postnl verandert Burgemeester Meineszplein in Burg. Meineszlaan en een compleet andere postcode. In het contact meldt de medewerker daar niets aan te kunnen veranderen en verwijst me naar LaPost in Frankrijk die het pakket heeft verzonden en weigert iedere andere oplossing. PostNl verandert een adres, maar kan het niet corrigeren.

Ik ben tevreden als PostNl de door hen gewijzigde adresgegevens corrigeert en het pakket aflevert op het gewenste adres en in hun werkwijze hun verantwoordelijkheid nemen bij een gemaakte fout en de klant niet met 'kafkaiaanse' oplossingen afscheept.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

2 maanden geleden - Geachte heer Wemmers, Dank u wel voor uw bericht op deze site. Ik begrijp uit uw bericht dat het adres in de track en trace is aangepast. Dit is natuurlijk niet fijn en zeer verwarrend allemaal. Ik heb voor u gekeken en ik zie dat de zending is afgeleverd. Het adres was op de zending geschreven staat is altijd leidend voor het bezorgen van een pakket. Heeft u de zending ontvangen of is het op het andere adres bezorgd? Ik zie graag uw reactie tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte heer Wemmers, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we aanvullende info van u nodig. We hebben u daarom een bericht gestuurd met verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Heeft op 03 juli 2017 om 14:42 geantwoord

Geachte heer Wemmers,

Wij hebben u onlangs om aanvullende informatie gevraagd en een herinnering gezonden. Helaas hebben we hier geen reactie op ontvangen. Om deze reden heb ik uw melding afgesloten.

Alle klachten die gemeld zijn door Lavende