Klacht: POSTNL valt mij onterecht lastig met brieven met betaalverzoeken

PostNLgedupeerde op 30 december 2019 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Onlangs kreeg ik een brief van POSTNL in mijn brievenbus, met het verzoek of ik wel even wat postzegels aan ze wilde sturen wegens te weinig postzegels geplakt. Verder geen enkele vorm van bewijs van de post waar dit over ging.

Omdat ik helemaal geen te laag gefrankeerde post heb verstuurd en de post die ik ooit wel eens verstuur altijd aan de afmetingen en gewichten zoals gespecificeerd op de website van POSTNL voldoen, is dit bericht onterecht. Er is echter geen enkele mogelijkheid om bezwaar te maken, noch wordt er bewijs geleverd welke post het betreft en waarom deze post niet voldoet.

Wellicht heeft iemand anders mijn adres gebruikt als verzendadres, waardoor ik nu voor de kosten moet opdraaien. Hoe dan ook, ik verzoek POSTNL onmiddellijk op te houden met deze laster en agressieve vorm van fishing naar geld.

Als POSTNL ophoudt met het spammen van mijn adres met onterechte betaalverzoeken. Als POSTNL geld wil, kunnen ze dat bij de desbetreffende onvanger verhalen; ik heb geen idee waar dit over gaat.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Geachte heer, mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over het ontvangen van een portokaart. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie: - uw postcode en huisnummer; - de betaalcode op de portokaart Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 30 december 2019 om 11:59 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Helaas hebben wij van u geen reactie mogen ontvangen op ons informatieverzoek. Ik ga er dan ook van uit dat uw melding inmiddels is verholpen of dat u via een van onze andere kanalen van antwoord bent voorzien. Uw melding op klacht.nl wordt daarom afgesloten.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door PostNLgedupeerde